* Κατ' αρχήν να αναφέρω ότι είμαστε lifestyle. Ω, ναι!
* Τα θέματα πολιτισμού, θέλω να πω, είναι καταχωρημένα ως lifestyle σε κάποιες ιστοσελίδες.
* Να, προχτές μου στείλανε έναν σύνδεσμο που τον ακολούθησα και με πήρε στο lifestyle όπου έμαθα τι είχε "ποστάρει" στον "τοίχο" του στο facebook o Mαρίνος Ξενοφώντος.
* Το θέμα ήταν άκρως πολιτιστικό, έως και σκανδαλώδες.
* Μας ενημέρωνε για τη συνεδρία της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παιδείας στην οποία οι κύριοι βουλευτές θα συζητούσαν το θέμα των επιχορηγήσεων των ελεύθερων θεάτρων.
* Κι αυτό, με αφορμή την καταγγελία του Θεάτρου Ανεμώνα στην επίτροπο Διοικήσεως για δυσμενή διάκριση και επιλεκτική μεταχείριση εκ μέρους του ΘΟΚ.
* "Ο ΘΟΚ ειναι ενα βαθυ κρατος...", δήλωνε στο "στάτους" του ο Μαρίνος Ξενοφώντος, με άτονα ελληνικά που δεν κάθομαι να διορθώσω.
* "[...] τα κονδυλια που η Βουλη εγκρινει για την θεατρικη αναπτυξη δεν μπορει να αποτελουν περιουσιακο στοιχειο ορισμενων... κομματοσκυλων".
* Βαριές κουβέντες.
* Στη Βουλή πάντως, ο γνωστός ηθοποιός συγχύστηκε και δεν τα είπε τόσο φορτσάτα. Και το παραδέχθηκε ο άνθρωπος, δεν το αρνήθηκε.
* Το θέμα των επιχορηγήσεων των θεάτρων είναι τόσο μεγάλο, που και σήμερα να ξεκινούσαμε να το συζητάμε, δεν θα το εξαντλούσαμε σύντομα.
* Από την άλλη είναι απλό: κριτήρια και ανεξαρτησία. Δύσκολο, αλλά ίσως μπορεί να γίνει.
* Και τι θα πει "όλοι να παίρνουν από ένα ποσό για να κάνουν παραστάσεις";
* Όχι, κύριε. Το είχε πει σε μια συνάντηση νέων θεατρικών ομάδων ο Παναγιώτης Λάρκου: "Προτιμώ να πάρει ο διπλανός όλα τα λεφτά και να κάνει μια αξιοπρεπή παράσταση, παρά να τα μοιραστούμε και να κάνουμε κι οι δυο... μισές δουλειές. Και την επόμενη φορά ίσως έρθει κι η σειρά μου".
* Αυτή τη νοοτροπία οφείλουν να έχουν όλοι. Οι νέοι άρχισαν να το σκέφτονται.
* Οι παλιοί δεν θα αλλάξουν. Ναι, τους οφείλουμε την ιστορία του κυπριακού θεάτρου. Όμως όλα τα πράγματα κάποια στιγμή θέλουν τη ρύθμισή τους.
* Αλλάζοντας θέμα, και σε αναμονή της τελετής απονομής των φετινών Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας, οφείλουμε να παινέψουμε τα γένια μας. Διότι η ποιητική συλλογή που απέσπασε το φετινό Βραβείο Ποίησης, "Ο Νώε στην Πόλη" της Ευφροσύνης Μαντά Λαζάρου, πρωτοπαρουσιάστηκε στα γραφεία της εφημερίδας μας.
* Και πριν την Κριτική Επιτροπή, προμήνυσε το βραβείο η συνεργάτιδα του "Π", Νάσα Παταπίου, στην ομιλία της:
* "[...] η ποιήτρια Ευφροσύνη Μαντά Λαζάρου είναι μια έξοχη υφάντρα και, επιπρόσθετα, πλέκει ως θαυματοποιός πουλόβερ με μακριά εβένινα μαλλιά, πουλόβερ που έχουν χνούδι -θαλπωρή. Προσώρας, η θαυμαστή ποιήτρια περιφέρεται στους ταπεινούς δρόμους της πόλης που αγάπησε, αλλά, εγώ, τη βλέπω στον εξώστη να μας χαιρετά..."
* Θα ακολουθήσουν και άλλες παρουσιάσεις βιβλίων στον "Π" και ελπίζουμε να κάνουμε και σ' αυτές καλό ποδαρικό.
* Προς το παρόν, ακολουθεί στις 14 Δεκεμβρίου η ΓΙΟΡΤΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ!