Η Οικογένεια Μπελιέ [La Famille Belier]

Δέσποινα Χριστοδούλου Δημοσιεύθηκε 9.8.2017

Διάρκεια: 106 λεπτά

Είδος Ταινίας: Kωμωδία
Γλώσσες: Γαλλικά, με ελληνικούς υπότιτλους Σκηνοθεσια: Ερίκ Λαρτιγκό (Eric Lartigau)
Με τους: Λουάν Εμερά, Καρίν Βιάρ, Φρανσουά Νταμιέν, Ερίκ Ελμοσνινό
Προβολή: 28 Ιουλίου και 14 Αυγούστου, στις 21:00, στο πλαίσιο του Μαραθώνιου Θερινών Προβολών 2016

Στην τετραμελή γαλλική οικογένεια Μπελιέ όλοι είναι κωφοί, πλην της δεκαεξάχρονης Πάολας, η οποία κάνει και την καθημερινή αναγκαία μετάφραση και διαμεσολάβηση εκ μέρους των γονιών και του αδερφού της για τις ανάγκες της διαχείρισης της οικογενειακής φάρμας γαλακτοκομικών. Ενώ ο πατέρας της Ροντόλφ (Φρανσουά Νταμιέν) βάζει υποψηφιότητα για δήμαρχος μετά από τη ζωηρή ενθάρρυνση της συζύγου του Ζίζις (Καρίν Βιάρ), η Πάολα βρίσκει υποστήριξη κι ένθερμους υποστηρικτές σε ένα ολωσδιόλου διαφορετικό ταξίδι, που θα της ανοίξει τον δρόμο, γεμάτο διλήμματα και συγκινήσεις, προς την ανεξαρτητοποίηση και την ωρίμανση. Ανακαλύπτοντας το ξεχωριστό της ταλέντο στο τραγούδι κατά τη διάρκεια μιας οντισιόν της σχολικής χορωδίας, ο κύριος Τόμασον, ο δάσκαλος της μουσικής (Ερίκ Ελμοσνινό), την παρακινεί ενθουσιωδώς να λάβει μέρος στον σημαντικό διαγωνισμό τραγουδιού του Radio France που θα της δώσει τη χρυσή ευκαιρία να φύγει για το Παρίσι και ν’ αφήσει πίσω της τους περιορισμούς της επαρχίας και της αγροτικής ζωής. Θα μπορέσει όμως να εγκαταλείψει την οικογένειά της, για τους οποίους αποτελεί τη ζωτικής σημασίας σύνδεση με τον κόσμο; Αυτή θα είναι μια καρμική επιλογή ζωής για την ηρωίδα μας, που θα σηματοδοτήσει για εκείνην τον δύσκολο αποχωρισμό από την οικογένειά της και το αναπόφευκτο πέρασμα προς την ενηλικίωση. Σ’ αυτή τη μαγική και συγχρόνως επεισοδιακή διαδρομή, θα ερωτευτεί το όμορφο αγόρι στη χορωδία, θα εμπνευστεί, θα ονειρευτεί, θα κλάψει, θα βρει, εν τέλει, τη φωνή της, αλλά και θα καταφέρει να καλλιεργήσει μια ιδιαίτερη τρυφερή μουσική σχέση με τους γονείς της, παρ’ όλες τις αρχικές τους επιφυλάξεις.

Με μια εξαιρετική πρωτοεμφανιζόμενη Λουάν Εμερά, γνώστη από το γαλλικό The Voice, στον ρόλο της Πάολας, σε μια ερμηνεία που κλέβει τις εντυπώσεις, ειδικότερα στη συγκλονιστική απόδοση του τραγουδιού “Je Vole” του Μισέλ Σαρτού, που της κέρδισε το βραβείο Cesar ως “Πολλά Υποσχόμενης Ηθοποιού 2015” της Ακαδημίας Τεχνών και Τεχνικών του Κινηματογράφου του Παρισιού. Εξίσου απολαυστική και Καρίν Βιάρ, ως η υπερκινητική Ζιζί Μπελιέ, που βρέθηκε δικαίως υποψήφια στην κατηγορία Πρώτου Γυναικείου Ρόλου, στα ίδια βραβεία.

Για μια μερίδα κριτικών, η επιλογή διανομής των ρόλων των κωφών χαρακτήρων σε ακούοντες ηθοποιούς από τον σκηνοθέτη Ερίκ Λαρτιγκό προκάλεσε κάποιες αντιδράσεις, με επικρίσεις περί άστοχης απόδοσης της νοηματικής γλώσσας και της κουλτούρας των κωφών γενικότερα. Σενάριο και σκηνοθεσία, ωστόσο, χαρακτηρίζονται από μια εντελώς διαφορετική λογική και μας συστήνουν αποενοχοποιημένα, με χιούμορ και χωρίς ίχνος σοβαροφάνειας, χαρακτήρες περήφανους, καθημερινούς κι ανθρώπινους, που απλώς τυχαίνει να έχουν μια αναπηρία, δίχως ποτέ να λυπούνται τους εαυτούς τους – τουναντίον, δείχνουν να λυπούνται εκείνους που μπορούν να ακούσουν. Η ειρωνεία του σλόγκαν του Ροντόλφ στις δημαρχιακές εκλογές, “Σας ακούω”, υπογραμμίζει αυτήν ακριβώς την προσέγγιση, όπως επίσης και η σχέση Ροντόλφ και Ζίζις, γεμάτη σεξουαλικά υπονοούμενα και παλμό. “Το να είσαι κωφός δεν είναι αναπηρία”, θα πει ο πατέρας, “είναι ταυτότητα”. “Η οικογένεια Μπελιέ” πραγματεύεται λοιπόν αυτήν τη θεματική της ταυτότητας, σκιαγραφώντας με εύθυμη διάθεση, αλλά και μέτρο, χαρακτήρες φανταχτερούς κι αλέγρους, σχέσεις έντονες, οργισμένες κι αγαπησιάρικες συνάμα, όνειρα κι ανάγκες που συχνά συγκρούονται, διαδρομές παράλληλες και γεμάτες. Και αποδίδει θαυμάσια και με ειλικρίνεια την οικογενειακή και την εφηβική ζωή, με όλες τους τις φυσιολογικές διακυμάνσεις, και τον αγώνα, στην τελική, όλων μας να ακουστούμε, ανεξαρτήτως αναπηρίας.

Ο ρυθμός είναι δυναμικός, το κωμικό στοιχείο άφθονο -ένα ιατρικό ραντεβού για μια γυναικολογική λοίμωξη επιφυλάσσουν “άβολο”, μα πολύ γέλιο-, η ζεστασιά της οικογένειας απόλυτα σαφής και δεδομένη -ακόμη κι όταν τα τσουγκρίζουν μεταξύ τους- και το φινάλε όμορφο, γλυκό και αισιόδοξο. Μια συγκινητική και ταυτόχρονα φιλγκούντ ταινία, η πλέον δημοφιλής στη Γαλλία το 2015, μεστή διορατικών παρατηρήσεων για την ανθρώπινη φύση και την αγάπη που όλα τα ξεπερνά.

+ Θερινός Κινηματογράφος Κωνστάντια [Σόλωνος Μιχαηλίδη 15, Παλλουριώτισσα]. Τιμή εισόδου 5 ευρώ [δωρεάν για παιδιά κάτω των 10 ετών και για ΑμεΑ]. Πληροφορίες τηλ. 22349085

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ