Cyprus Film Days '12 | Κωνσταντίνος Σαρκάς

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 20.4.2012


Το «Παράθυρο» παρουσιάζει το φετινό Φεστιβάλ «Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος 2012» μέσα από τις ταινίες και τους ανθρώπους του.





Κωνσταντίνος Σαρκάς [μέλος της καλλιτεχνικής επιτροπής]


sarkas2


Ποια είναι η αξία του Φεστιβάλ «Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος 2012» ως θεσμού;


Μετά από την περσινή του αναβάθμιση σε Διεθνές Φεστιβάλ με επίσημο διαγωνιστικό τμήμα και τριμελή καλλιτεχνική επιτροπή που αποτελείται από σημαντικές προσωπικότητες του διεθνούς κινηματογράφου, το φεστιβάλ πατάει πλέον γερά στα πόδια του.


Φέτος γιορτάζει τα 10χρονα γνωρίζοντας ότι ο κόσμος που μας ακολουθεί φανατικά στο Facebook  θα στηθεί και πάλι στις ουρές για να πάρει εισιτήρια, θα πιει μαζί μας ένα ποτήρι κρασί μετά τις προβολές, θα αγκακαλιάσει τα αφιερώματα και τις παράλληλες εκδηλώσεις και θα στηρίξει και φέτος ένα φεστιβάλ που φέρνει στην Κύπρο δείγματα κινηματογραφικής γραφής «δυσεύρετα» για τον Κύπριο σινεφίλ. Το φεστιβάλ δεν μπορεί παρά να μεγαλώσει: απόδειξη το γεγονός ότι κάθε νέο τμήμα που προσθέτεται [όπως έγινε πέρσι με το διεθνές διαγωνιστικό] αγκαλιάζεται θερμά από ένα κοινό που διψά για καλό ρηξικέλευθο σινεμά που απέχει έτη φωτός από τα στεγανά του Χόλιγουντ.



Ποιο είναι το πρώτο κριτήριο για μια καλή ταινία;


Το σινεμά, όπως όλα τα είδη τέχνης, είναι μια μορφή έκφρασης την οποία ο καθένας βλέπει καθαρά υποκειμενικά. Το τι μπορεί να θεωρήσω εγώ καλή ταινία μπορεί εσένα να μην σου αρέσει και το αντίθετο. Το χειρότερο πράγμα που μπορεί να γίνει -αυτό που κάνει, αν θέλεις, μια «κακή» ταινία- είναι να είναι παντελώς μέτρια ή να σε αφήνει εντελώς αδιάφορο και να ξεχνιέται μόλις βγεις από την αίθουσα. Μια καλή ταινία είναι μια ταινία όπως το Shame που σηκώνει συζήτηση, σηκώνει ανάλυση, δεν είναι θέαμα «εύκολο», της «μιας χρήσης»...



Τι σημαίνει ποιοτικός κινηματογράφος;


Μεγάλη κουβέντα αφού ο όρος «ποιότητα» είναι πολυφορεμένος και μπασταρδεμένος τα τελευταία χρόνια. Το τι κάνει ένα δείγμα κινηματογράφου «ποιοτικό» είναι και πάλι καθαρά υποκειμενικό: για μένα είναι μια διάθεση πρωτοτυπίας και ευρηματικότητας. Είναι μια θέληση να δοκιμαστούν οι αντοχές και τα όρια του θεατή, να χρειαστεί να κοιτάξει μέσα του, να αναθεωρήσει στάσεις, απόψεις. Είναι οι θαρραλέες ερμηνείες, είναι ο πειραματισμός στην οπτική, την εικόνα, την αισθητική, είναι η ανατροπή, είναι το μεταμοντέρνο [όταν πετυχαίνει], είναι το όταν η ταινία -έστω και για μισή ώρα- διαφέρει ριζικά απ' οτιδήποτε άλλο έχεις ξαναδεί. Είναι το αληθινό. Το αληθινό και το ειλικρινές όταν είναι ουσιαστικά αληθινό και ειλικρινές, φαίνεται, το διακρίνεις. Αυτό είναι ποιότητα.



Αν μπορούσε κάποιος να δει μόνο μια ταινία του φεστιβάλ, ποια θα προτείνατε;


Εγώ προσωπικά θα έστρεφα την προσοχή των θεατών σε μια μικρή ταινία από την Αργεντινή που λέγεται Las Acacias. Κολλάει πολύ με το αληθινό και το ειλικρινές που ανέφερα πιο πάνω. Οι δυο χαρακτήρες της λένε τόσο λίγα μεταξύ τους στο ξετύλιγμα της ιστορίας, όμως εισπράττεις τόσα πολλά ως θεατής ως προς το ποιοι είναι και ποιος είναι ο δεσμός που αναπτύσσεται μεταξύ τους. Είναι μια ταινία που στάζει ανθρωπιά από κάθε της κάδρο - άργησε λίγο να με κερδίσει, αλλά μέχρι να έρθουν οι τίτλοι τέλους, μού είχε κλέψει την καρδιά. Ελπίζω να την αγαπήσει εξίσου το κοινό μας φέτος.



Μεγάλη οθόνη ή download; 


Μεγάλη οθόνη παντού και πάντοτε! Νομίζω είναι περιττό να εξηγήσω το γιατί. Δεν θα εμπλεκόμουν σε αυτό το φεστιβάλ αν ήμουν υπέρμαχος του download. Είναι σαν να συγκρίνεις το ακριβότερο μπουκάλι κρασί με τον φτηνότερο χυμό σταφυλιού...



  * Οι απόψεις έκαστου μέλους της καλλιτεχνικής επιτροπής όπως προκύπτουν από τις απαντήσεις τους, εκφράζουν αποκλειστικά τους ίδιους και όχι την επιτροπή ως σύνολο.


Ποιος είναι


Ο Κωνσταντίνος Σαρκάς είναι δημοσιογράφος / κριτικός κινηματογράφου.
Αποφοίτησε το 2001 από το South Bank University του Λονδίνου με BSc in Media & Society και από το University of Newcastle Upon Tyne το 2002 με MA in Film Studies. Από το 2003 μέχρι το 2005 υπήρξε μόνιμος συντάκτης του περιοδικού Time Out Athens όπου συνεργάστηκε και με την συντακτική ομάδα κινηματογράφου του Ελλαδίτη κριτικού κινηματογράφου Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλου. Από το 2005 είναι ο κινηματογραφικός συντάκτης του περιοδικού Time Out Cyprus. Παράλληλα είναι συνεργάτης στο περιοδικό Madame Figaro και στην εφημερίδα City Free Press. Έχει συνεργαστεί επίσης με βρετανικά έντυπα όπως το The Book και το κινηματογραφικό περιοδικό Little White Lies.



Διαβάστε ακόμη


Cyprus film days '12 | The Artist


Cyprus film days '12 | Κώστας Κωνσταντινίδης


Cyprus film days ’12 | Άδωνις Φλωρίδης


Προβολές


Οι ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος


Έκθεση φωτογραφίας: Εγυρίσαμεν ταινίαν στην Κύπρον


Επίσημη ιστοσελίδα του φεστιβάλ




Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ