«Destroy all economic representations» στο Point

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 7.11.2014

Το Point Centre for Contemporary Art παρουσιάζει την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στις 19:30 τη διάλεξη-performance του Γεώργιου Παπαδόπουλου «Destroy All Economic Representations».


Το κίνητρο πίσω από τη διάλεξη-performance, στο πλαίσιο μιας ριζοσπαστικής κριτικής της οικονομικής ερμηνείας της «Ευρώπης», είναι να βραχυκυκλώσει την ιδεολογία της αποδοτικότητας και της ανάπτυξης, αποδομώντας τόσο την αφήγηση όσο και την εικονογραφία της ΕΕ.


Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα χρησιμοποιηθούν διαφορετικές τεχνικές προκειμένου να ανατραπούν όλες οι μορφές της οικονομικής αναπαράστασης.


Η καθιέρωση του κοινού νομίσματος στον πυρήνα της ΕΕ το 2002 (και στις χρηματοπιστωτικές αγορές δύο χρόνια νωρίτερα), είχε σαν σκoπό όχι μόνο την οικονομική ολοκλήρωση της Ένωσης μέσα από ένα κοινό σύστημα αξιολόγησης, αλλά και την πολιτική ολοκλήρωση που υποτίθεται θα ακολοθούσε την νομισματική.


george_papadopoulos

Το ιδεολόγημα ενός ανεξάρτητου και ουδέτερου μέτρου της οικονομικής αξίας είναι το απότελεσμα της επιβολής του συστήματος της αγοράς στην πιο επιθετική και παρανοϊκή ενσάρκωσή του.


Το Euro έδωσε υλική μορφή στην ιδέα της νομισματικής αλλά και της πολιτικής ενοποίησης, επιβάλλοντας το κυρίαρχο σημαίνον της οικονομικής αξίας σαν την πεμπτουσία της Ευρωπαικής ταυτότητας.


Ένα δώρο θανάτου που στοχεύει να υποτάξει τη ζωή στην υπερ-ορθολογική λογική της χρηματηστηριακής οικονομίας.

Στο πλαίσιο της διάλεξης-περφόρμανς, η θεωρητική κριτική θα συνδυαστεί με την ποίηση, η performance με την αισθητική ανάλυση, η πολιτική θα μολυνθεί από την τέχνη.


Μια σειρά από δηλώσεις, εικόνες και χειρονομίες ενάντια στη λογική των αγορών και την απληστία των απολογητών του νεοφιλελευθερισμού, μανιφέστα της απελευθέρωσης, χαϊκού απεμπλοκής και παθητικότητας, ποίηση της αποεξάχνωσης.


Ο λόγος γίνεται το νέο νόμισμα σε μια απέλπιδα, αυτοκαταστροφική προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η άνιση ανταλλαγή με την οικονομική τρομοκρατία.


george_papadopoulos2
Ο Γιώργος Παπαδόπουλος, Künstlerhaus Bethanien 2012


O Γιώργος Παπαδόπουλος συνδυάζει τα οικονομικά και τη φιλοσοφία με μια πειραματική καλλιτεχνική πρακτική. Η έρευνά του αναφέρεται στο χρήμα και τις κοινωνικοοικονομικές λειτουργίες του. Είναι κάτοχος Master στη Φιλοσοφία των Κοινωνικών Επιστημών από το London School of Economics και διδάκτορας στη Φιλοσοφία και τα Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Erasmus του Rotterdam.


Το 2008 και 2009 συμμετείχε στον Κύκλο για τη Λακανική Ιδεολογική Κριτική (CliC) της Ακαδημίας Jan Van Eyck του Μάαστριχ.


To 2012 του απονεμήθηκε το βραβείο Vilém Flusser από το φεστβάλ transmediale και την Univertät der Künste (UdK) του Βερολίνου.


Τον επόμενο χρόνο εργάστηκε σαν ερευνητής στο τμήμα αισθητικής και επικοινωνίας του Πανεπηστημίου του Aarhus ενώ το 2014 ήταν resident στο Museums Quartier στη Βιέννη. Επί του παρόντος το ερευνητικό του ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις ψηφιακές πληρωμές και κυρίως στα cryptocurrencies, τις λειτουργικές αρχές και την αισθητική που τα διέπουν.


+ Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στις 19:30 στο Point Centre for Contemporary Art [λεωφ. Ευαγόρου 2, μέγαρο Χατζησάββα, Λευκωσία].


Πληροφορίες τηλ. 22662053 / event στο facebook


ΑΡΧΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ©Στάθης Μαμαλάκης, Kunstahalle Athena 2013

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ