Η Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι στο σημερινό Google doodle με αφορμή τη συμπλήρωση 427 ετών από τη γέννησή της

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 8.7.2020

Στην εμβληματική ζωγράφο και μητέρα ιδιαίτερα χαρακτηριστικών έργων τέχνης, Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι, είναι αφιερωμένο το σημερινό (8/7) doodle της Google με αφορμή τη συμπλήρωση 427 ετών από τη γέννησή της.


Γεννήθηκε σε μία εποχή (1593) όπου οι πόρτες των Ακαδημιών Καλών Τεχνών ήταν ερμητικά κλειστές για τις γυναίκες καλλιτέχνες. Εκείνη, ωστόσο, κατάφερε να θεωρείται σήμερα μία από τις σπουδαιότερες γυναίκες ζωγράφους της μπαρόκ εποχής και μία από τους σημαντικότερους ακολούθους τους Καραβάτζιο.

Η Ιουδήθ αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη, 1614-1620, Φλωρεντία, Ουφίτσι © WIKIPEDIA

Η Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι χρησιμοποίησε τα πινέλα της για να μιλήσει για την γυναικεία σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση, θύμα της οποίας είχε υπάρξει και η ίδια.

Ο Τάσσι, ωστόσο, βίασε τη νεαρή ζωγράφο στο εργαστήριο του πατέρα της. Λίγο καιρό μετά, την ζήτησε σε γάμο και εκείνη δέχτηκε για να αποκαταστήσει την τιμή της. Εννέα μήνες αργότερα, ο γάμος δεν είχε γίνει και ο πατέρας της ζωγράφου αποφάσισε να κινηθεί δικαστικά εναντίον του Τάσσι.

Η δίκη εξελίχθηκε σε μέγα- φιάσκο καθώς η Αρτεμίζια από κατήγορος βρέθηκε… κατηγορούμενη και εκτός όλων των άλλων υποβλήθηκε σε αναγκαστική γυναικολογική εξέταση ενώπιον του δικαστηρίου, για να αποδειχθεί η ειλικρίνεια της καταγγελίας της.

Η Ιαήλ σκοτώνει τον Σισάρα, 1620, Βουδαπέστη, Μουσείο Καλών Τεχνών © WIKIPEDIA

Τελικά ο Τάσσι αθωώθηκε καθώς ήταν προστατευόμενος του Πάπα, επειδή όπως έλεγε ο ποντίφικας «είναι ο μόνος ζωγράφος που δεν με απογοητεύει. Όλοι οι υπόλοιποι ζωγράφοι προσποιούνται πως είναι άνθρωποι με τιμή, αλλά με απογοητεύουν συχνά».

Η Τζεντιλέσκι, αποφάσισε πως ο μόνος τρόπος να πάρει την εκδίκηση της ήταν το ταλέντο και τα πινέλα της.

Η Σαλώμη με το κεφάλι του Βαπτιστή, 1610-1615, Βουδαπέστη, Μουσείο Καλών Τεχνών © WIKIPEDIA

Δημιουργεί λοιπόν τον βιβλικό πίνακα «Η Ιουδήθ αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη». Το στιβαρό χέρι της Ιουδήθ αποκεφαλίζει χωρίς δισταγμό τον Ολοφέρνη, όπως η Αρτεμίζια φαντασιώνεται να δολοφονεί τον βιαστή της. Ο πίνακας αναγνωρίστηκε ως ένα από τα σπουδαιότερα έργα της μπαρόκ εποχής.

Η Αρτεμίζια αφού κατάφερε και κυριάρχησε για πολλά χρόνια σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο και μάλιστα τον 17ο αίωνα, άφησε το στίγμα της, αποτέλεσε πηγή έμπνευσής και τελικά έφυγε από τη ζωή το 1652 στη Νάπολη.

Πηγή: www.athensvoice.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ