«Αφηγηματικοί περίπατοι» στη Λευκωσία

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 25.10.2017

Walking Narratives and Affective Cartographies είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του Χάρη Πελλαπαϊσιώτη στο Point Centre for Contemporary Art, η οποία προγραμματίζεται για το τέλος του 2018. Πριν από την έκθεση του καλλιτέχνη, σε συνεργασία με το Point Centre, θα διεξαχθούν μία σειρά από πειραματικές παρουσιάσεις, οι οποίες οδηγούν το κοινό, ακαδημαϊκούς και καλλιτέχνες σε μια συζήτηση ως προς το πώς ο αστικός χώρος τυγχάνει νέας αφήγησης και επινοείται εκ νέου, δημιουργώντας έτσι νέα σωματικά αρχεία με τη χρήση αισθητικών συσχετιστικών εργαλείων.


Την 1η Νοεμβρίου 2017 η καθηγήτρια Rebecca Schneider θα συνομιλήσει με τον Χάρη Πελλαπαϊσιώτη, με αφορμή τη σειρά αφηγηματικών περιπάτων που πραγματοποίησε ο δεύτερος, μαζί με τον ανθρωπολόγο Πίτερ Λοΐζο, τον συγγραφέα Στέφανο Στεφανίδη, την ανθρωπολόγο Γιαέλ Ναβάρο και τη χορεύτρια/φιλόσοφο Suzan Kozel. Η Schneider αφορμάται από το προσωπικό της ερευνητικό ενδιαφέρον για να δώσει έναυσμα για μια συζήτηση η οποία θα βασίζεται σε έννοιες όπως η αναπαράσταση, η ενσωμάτωση, η περιδιάβαση, η ακρόαση, η μνήμη και η ιστορία. Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς η συζήτηση θα είναι ανοικτή για σχόλια και διάλογο με το κοινό.

Το έργο του Πελλαπαϊσιώτη εντάσσεται στο πεδίο του «art research» - όπου ο όρος της έρευνας χρησιμοποιείται από τον καλλιτέχνη προκειμένου να αναφερθεί στη χρήση συσχετιστικών εργαλείων που έχουν αναπτυχθεί στον χώρο της Τέχνης, με σκοπό την άμεση συσχέτιση με την επανεμφάνιση και την εκ νέου συμμετοχή με τον τόπο ως ένα χώρο της εμπειρίας. Σε αυτό το πλαίσιο ο Πελλαπαϊσιώτης εξερευνά την πόλη της Λευκωσίας ως ένα ρευστό χώρο, παραγωγό μεμονωμένων αφηγηματικών συσχετισμών, οι οποίοι προκύπτουν μέσα από βιωμένες εμπειρίες και εξελίσσονται σε συγκινησιακές στρατηγικές χαρτογράφησης μέσω μιας πορείας εμπλοκής, διαλόγου και συνεργασίας μεταξύ των προσκεκλημένων συνεργατών και του καλλιτέχνη. Η χωροθέτηση με την ενσωμάτωση αφενός και οι συσχετιστικές, διαλογικές και συλλογικές πρακτικές αφετέρου ορίζουν τη μεθοδολογία του έργου του, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα μια σειρά από παράγωγα τέχνης.



Η Rebecca Schneider είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Theatre Arts and Performance Studies στο Brown University, ΗΠΑ, όπου διδάσκει σπουδές περφόρμανς, ιστορία του θεάτρου και θεωρίες των intermedia. Είναι κάτοχος πτυχίου Θεατρικών Σπουδών (Connecticut College), μεταπτυχιακού και διδακτορικού διπλώματος στις Performance Studies (New York University). Έγραψε τα βιβλία Τheatre and History  (Palgrave 2014),  Performing Remains: Art and War in Times of Theatrical Reenactment (Routledge 2011) και  The Explicit Body in Performance  (Routledge, 1997). Συνεπιμελήθηκε και δημοσίευσε δοκίμια σε διάφορες ανθολογίες. Συνεργάστηκε με διάφορους καλλιτέχνες σε χώρους όπως το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο και η Mobile Academy στο Βερολίνο, και έδωσε διαλέξεις σε μουσεία όπως το Guggenheim στη Νέα Υόρκη, το Gulbenkian στη Λισαβόνα, το Museum of Modern Art στη Βαρσοβία, το Musee d'art contemporain de Montreal στο Μόντρεαλ και το Centre de la Dance στο Παρίσι.

Ο Χάρης Πελλαπαϊσιώτης είναι καλλιτέχνης/φωτογράφος και Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Γραφικής Επικοινωνίας και Πολυμέσων του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Δίνει διαλέξεις για τη φωτογραφία, τις εικαστικές τέχνες και τις πολιτισμικές σπουδές. Πριν από την επανεγκατάστασή του στην Κύπρο το 2001, έζησε στο Λονδίνο, όπου έδινε διαλέξεις για τη φωτογραφία στο Goldsmith’s College, στο University of London. Είναι κάτοχος πτυχίου στις Καλές Τέχνες, μεταπτυχιακού στα Μέσα και Επικοινωνία (φωτογραφία), ενώ ολοκληρώνει τη διδακτορική του έρευνα στο πεδίο του art research. Είναι ιδρυτής και διευθυντής των σεμιναρίων Artalks (Λευκωσία), τα οποία συνδιοργάνωσε και παρουσίασε μεταξύ 2004-2009. Έδειξε τη δουλειά του σε πολλούς διεθνείς χώρους, μεταξύ των οποίων Τhe Photographer’s Gallery, Λονδίνο, The Museum of London, Λονδίνο και Witte de With, Ρότερνταμ. Πρόσφατη έκδοσή του περιλαμβάνει το δοκίμιο The Art of the Buffer Zone, 2014, I.B.Tauris. Στο παρόν στάδιο εργάζεται σε ένα μεγάλο συλλογικό ερευνητικό πρότζεκτ τέχνης, που θα καταλήξει σε μία σειρά παραγώγων τέχνης, που θα περιλαμβάνουν μία διεπιστημονική έκθεση με μικτά μέσα, μία έκδοση και μια σειρά από σεμινάρια περφόρμανς.

+ Στο Point Centre for Contemporary Art [λεωφ. Ευαγόρου 2, Λευκωσία] την Τετάρτη 1η Νοεμβρίου στις 18:30. Πληροφορίες τηλ. 22662053 και www.pointcentre.org

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Δημοτική Αγορά Λευκωσίας | Το κτίσμα του Οικονόμου από τη «Διόρθωση» στο CYENS

Δημοτική Αγορά Λευκωσίας | Το κτίσμα του Οικονόμου από τη «Διόρθωση» στο CYENS

Δημοτική Αγορά Λευκωσίας | Το κτίσμα του Οικονόμου από τη «Διόρθωση» στο CYENS

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης