Ανθρωπολόγοι με κάμερα

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 18.5.2018

O φωτογράφος Νίκος Φιλίππου διδάσκει το μάθημα φωτογραφίας ντοκιμαντέρ στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και παρουσιάζει τη δουλειά των φοιτητών του που ολοκληρώθηκε το τελευταίο εξάμηνο.


Η Φωτογραφία Ντοκιμαντέρ είναι ένα εξάμηνο μάθημα που προσφέρεται από το Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας στο πλαίσιο του προγράμματος Επικοινωνίας. Το μάθημα ασχολείται με θεωρητικά ερωτήματα σχετικά με τη φύση της φωτογραφίας και ειδικότερα με την ιδιότητά της ως τεκμήριο και επισκοπεί διάφορες σημαντικές περιπτώσεις πρότζεκτ φωτογραφίας ντοκιμαντέρ τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό. Εντός του μαθήματος, οι φοιτητές αντιμετωπίζονται ως "Ανθρωπολόγοι με Κάμερα" και εποπτεύονται στην ανάπτυξη του δικού τους έργου σχετικού με την Κύπρο. Επίσης, καθοδηγούνται στη διαδικασία ανάπτυξης της κατάλληλης οπτικής γλώσσας για το θέμα τους και ενθαρρύνονται να συμμετάσχουν σε θέματα που είναι σχετικά και χρήσιμα για την κατανόηση της Κύπρου και των διαφόρων κοινωνικών, περιβαλλοντικών και πολιτιστικών ζητημάτων της. Η δεοντολογική δέσμευση με την κοινότητα είναι μια βασική πτυχή της πρακτικής του μαθητή.



Anastasiya Varshavskaya-Geis

Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, μεγάλος αριθμός Ρωσόφωνων άρχισε να εγκαθίσταται στην Κύπρο και ειδικά στη Λεμεσό για οικονομικούς λόγους αλλά και για τον τρόπο ζωής στην Κύπρο. Η ρωσόφωνη διασπορά στην Κύπρο εκτιμάται σήμερα στις περίπου 40.000 άτομα. Το θέμα του πρότζεκτ είναι το πώς έχει εισαχθεί η ρωσική θρησκευτική αρχιτεκτονική στο κυπριακό τοπίο.



1
4
6
7
12


10




Νεφέλη Παπαχατζή

Ο σκοπός του πρότζεκτ είναι η τεκμηρίωση της μοντέρνας αρχιτεκτονικής στη Λευκωσία με έμφαση στα κτήρια του Νεοπτόλεμου Μιχαηλίδη, που είναι ο σημαντικότερος αρχιτέκτονας της μοντέρνας αρχιτεκτονικής στην Κύπρο.



2


10


9
4


14


13




Graydon Carter

Το πρότζεκτ μου επικεντρώνεται στις επιπτώσεις της μετανάστευσης στο φυσικό τοπίο της Λεμεσού. Οι δημογραφικές αλλαγές μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά της κοινότητας με την πάροδο του χρόνου, καθώς καθίστανται αναγκαίες νέες επιχειρήσεις και πολιτιστικά κέντρα. Επιπλέον, το μοναδικό σύστημα μετανάστευσης «golden-visa» διογκώνει αυτά τα φαινόμενα με την παροχή κινήτρων για την κατασκευή πολυώροφων κτηρίων για γραφεία και πολυτελείς χώρους διαβίωσης. Σκοπός του πρότζεκτ είναι να επεξηγήσω φωτογραφικά αυτές τις αλλαγές στην Κύπρο εκθέτοντας την αναδυόμενη εξέχουσα θέση της ρωσικής γραφής και μεγάλης κλίμακας κτηριακών έργων στη Λεμεσό.



1
2
7
8
9
3




Ραφαέλα Ασσιώτου

Σε αυτή την σειρά φωτογραφιών καταγράφω ουσιαστικά την κουλτούρα του τατουάζ στην Κύπρο. Το “tattoo” είναι μια παραδοσιακή μορφή τέχνης που είναι δημοφιλής σε πολλούς πολιτισμούς και πολλές κοινωνίες. Η λέξη “Tattoo” προέρχεται από την λέξη “Tattau” που σημαίνει σημάδι στην Ταϊτινή γλώσσα. Βασιλιάδες και πριγκίπισσες, ναυτικοί και φυλακισμένοι, προσαρμοσμένοι και απροσάρμοστοι όλοι μοιράζονται ένα πράγμα: την τέχνη του τατουάζ. Εδώ επικεντρώθηκα σε στατικά πορτρέτα συνεργαζόμενη φυσικά με άτομα οπαδούς της συγκεκριμένης τέχνης.



1
2
3
6
4
10




Anna Dousova

Το έργο μου αφορά τη θανατηφόρα μάχη μεταξύ ανθρώπων και φύσης. Επικεντρώνεται στην ξηρασία και την προοπτική απερήμωσης της Κύπρου, στην αυξημένη παρουσία σκόνης από τη Σαχάρα και τη Συρία - ένα ακόμη σημάδι της υπερθέρμανσης του πλανήτη - καθώς και την εξόρυξη και τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνει το τοπίο. Το πρότζεκτ μου είναι μια οπτική υπενθύμιση ότι όλο και περισσότερο ο άνθρωπος γίνεται ένα μη βιώσιμο είδος.

1
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA




Atsushi Takaoka

Το θέμα μου είναι το πώς οι μετανάστες συνυπάρχουν μέσα στην παλιά Λευκωσία. Ενδιαφέρομαι για την παλιά Λευκωσία όπου, ενώ οι Ελληνοκύπριοι είναι κύριοι πολίτες, πολλοί μετανάστες από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Νοτιοανατολική Ασία έχουν επίσης παρουσία που είναι εμφανή σε κτίρια όπως καταστήματα, κρεοπωλεία κ.α. Μέσα από αυτό το πρότζεκτ,καταγράφω επιχειρήσεις που διατηρούν μετανάστες και θρησκευτικά κτίρια που αποτελούν σημεία συγκέντρωσης μεταναστευτικών ομάδων.

12
3
16
20
17
21
14

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
ProtoType 2 Art & Design Conference

ProtoType 2 Art & Design Conference

ProtoType 2 Art & Design Conference

Insistent Geographies | Το Koraï παρουσιάζει έργα των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών του

Insistent Geographies | Το Koraï παρουσιάζει έργα των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών του

Insistent Geographies | Το Koraï παρουσιάζει έργα των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών του

«Raw Materials» | Ατομική έκθεση του Νίκου Μόσχου στην Stand in Line

«Raw Materials» | Ατομική έκθεση του Νίκου Μόσχου στην Stand in Line

«Raw Materials» | Ατομική έκθεση του Νίκου Μόσχου στην Stand in Line

Κάνθος – Στο Μεταίχμιο της Ιστορίας

Κάνθος – Στο Μεταίχμιο της Ιστορίας

Κάνθος – Στο Μεταίχμιο της Ιστορίας