Κατεστραμμένος πίνακας της Georgia O'Keeffe εκτίθεται ξανά

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 18.1.2022

Ένας κατεστραμμένος πίνακας της Georgia O'Keeffe εκτίθεται ξανά αφού συντηρητές πέρασαν 1.250 ώρες και ξόδεψαν 145.000 δολάρια για να τον αποκαταστήσουν.


Ο Dale Kronkright, επικεφαλής του τμήματος συντήρησης του Georgia O’Keeffe Museum στη Σάντα Φε, χαρακτήρισε τη δουλειά ως το μεγαλύτερο έργο αποκατάστασης στο οποίο έχει εργαστεί ποτέ.

Η Georgia O'Keeffe ζωγράφισε το έργο, με τίτλο «Άνοιξη», το 1948 και τελευταία φορά είχε εκτεθεί στο κοινό το 2019. Ο πίνακας συνδυάζει μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά μοτίβα της O'Keeffe και με διαστάσεις περίπου 1.2 x 2.1 μέτρα, ήταν ο μεγαλύτερος που είχε ζωγραφίσει μέχρι τότε.











Η ζημιά από νερό πιθανότατα προκλήθηκε από μια ταραντούλα στην οροφή του σπιτιού της O'Keeffe, στο Νέο Μεξικό. Οι συντηρητές κλήθηκαν να επιδιορθώσουν και προηγούμενες αποτυχημένες εργασίες αποκατάστασης, καθώς μεταξύ άλλων στο έργο είχε μπει βερνίκι, τεχνική που δεν χρησιμοποιείται πλέον στη συντήρηση.

Ο Ariel Plotek, επιμελητής του Georgia O’Keeffe Museum, είπε ότι το έργο μοιάζει με μια δήλωση για ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή της καλλιτέχνιδας. Ο πίνακας «Άνοιξη» συνέπεσε με την επιστροφή της O'Keeffe από τη Νέα Υόρκη -όπου πέρασε τρία χρόνια τακτοποιώντας την περιουσία του συζύγου της, Alfred Stieglitz- και την ανακαίνιση του σπιτιού της στο Νέο Μεξικό.

«Το συγκεκριμένο λουλούδι συνδέεται με το πένθος και τα οστά με τον θάνατο. Ερμηνεύεται ως ένα είδος μνημείου στον Alfred Stieglitz», εξήγησε, προσθέτοντας πως το γεγονός ότι η O'Keeffe κράτησε τον πίνακα για αρκετές δεκαετίες δείχνει ότι ήταν σημαντικός για εκείνη. Σε επιστολές προς την γκαλερίστα της στη Νέα Υόρκη, Edith Halpert, η O'Keeffe έγραψε ότι δεν ήξερε αν ο πίνακας θα άρεσε σε κανέναν άλλον.

Μετά τη ζημιά από το νερό, η O'Keeffe έστειλε τον πίνακα στον προσωπικό της συντηρητή στη Νέα Υόρκη, κάνοντας λόγο για «μη διαχειρίσιμο και δύσκολο να καθαριστεί», αλλά καθαρίστηκε. Ωστόσο, υπεριώδες φως έδειξε μεγάλα σημάδια από σφουγγάρι στον πίνακα, από πιθανές προσπάθειές της να τον καθαρίσει, είπε ο Kronkright.

Το μουσείο απέκτησε τον πίνακα όταν άνοιξε το 1997.



Alfred Stieglitz. Georgia O'Keeffe, ca. 1930. Gelatin silver print, 3 1/2 x 4 1/2 inches. Georgia O'Keeffe Museum. Museum Purchase. [2014.3.75]

Φωτογραφίες: Georgia O'Keeffe Museum

LiFO

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Συνέδριο Γραφιστικής & Εικονογράφησης GRID22 στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Συνέδριο Γραφιστικής & Εικονογράφησης GRID22 στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Συνέδριο Γραφιστικής & Εικονογράφησης GRID22 στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Μουσείο στο Λονδίνο αποσύρει «ρατσιστική και σεξιστική» συλλογή 15 χρόνια μετά

Μουσείο στο Λονδίνο αποσύρει «ρατσιστική και σεξιστική» συλλογή 15 χρόνια μετά

Μουσείο στο Λονδίνο αποσύρει «ρατσιστική και σεξιστική» συλλογή 15 χρόνια μετά

"I Am Vertical" της Αναστασίας Μηνά

"I Am Vertical" της Αναστασίας Μηνά

"I Am Vertical" της Αναστασίας Μηνά

Το Pylon Art & Culture παρουσιάζει τους “Θεριστές” της Λητώς Κάττου

Το Pylon Art & Culture παρουσιάζει τους “Θεριστές” της Λητώς Κάττου

Το Pylon Art & Culture παρουσιάζει τους “Θεριστές” της Λητώς Κάττου