Μέσα στο στούντιο της Βασίλειας Αναξαγόρου

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 16.1.2023
Η Κύπρια εικαστικός, Βασίλεια Αναξαγόρου, μας μιλάει για τη δουλειά της και για τα μελλοντικά σχέδια της.

Θυμάμαι την πρώτη φορά που επισκέφθηκα μία έκθεση σου. Από τότε η τέχνη σου εξελίχθηκε και φαίνεται να εξελίσσεται προς την αφηρημένη τέχνη. Αυτό είναι κάτι το οποίο κάνεις συνειδητά?

Η εξέλιξη είναι η λέξη κλειδί. Το αφαιρετικό στοιχείο στην δουλειά μου αποτελούσε πάντα κεντρικό στοιχείο στην πρακτική μου, ακόμη και στον τρόπο σκέψης μου. Θεωρώ πως κάθε δημιουργός δεν δημιουργεί μεμονωμένα, καθώς όλα τα έργα είναι αλληλένδετα. Η πρακτική του δημιουργού είναι πάντα η ίδια – άλλωστε αποτελούνται από τα ερεθίσματα μας, το βίο μας, τις ανησυχίες μας. Η γλώσσα δεν αλλάζει, είναι απλώς το μέσο που αλλάζει. Ενώ βρίσκόμαι σε συνεχή αναζήτηση διαφορετικών εργαλείων, αναμένεται να δημιουργώ με διαφορετικούς τρόπους. Κατ’ επέκταση σε μια εξελικτική φάση, όλα είναι συνειδητά. Και ίσως αναγκαία.

4430339785886834 55

Μίλησε μας λίγο για την χρήση του χρώματος στα έργα σου.

Όταν συναντώ ανθρώπους, βλέπω συχνά πώς οι ερωτήσεις τους είναι πάντα σχετικά με το χρώμα όταν πρόκειται να μου μιλήσουν για τη δουλειά μου. Το καταλαβαίνω, η σύνδεση αυτή πηγαίνει πίσω στην δουλειά μου με το καρναβαλικό κόσμο. Όμως, αυτό που τείνω να πω είναι ότι η παλέτα παραμένει συνολικά η ίδια, μερικές φορές απλώς μειώνεται, η αφαιρείτε με τον ίδιο τρόπο που οι μορφές και τα σχήματα αφαιρούνται για να μεταφέρουν το επιδιωκόμενο μήνυμα στην δουλειά μου.

4430342895507359 5554033

Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσης σου το τελευταίο διάστημα?

Το τελευταίο διάστημα διερευνώ την σύνδεση της πατρίδας, του τοπίου, της ταυτότητας. Σαν χώμα, σαν γη. Μιας γης που μπορεί να είναι δική σου, αλλά δεν είναι αποκλειστικά δική σου, ποτέ. Μπαίνω στη διαδικασία να ξανα-επισκεφτώ τα μέρη που δεν είναι εύκολα προσβάσιμα σε εμένα. Είτε στο μυαλό μου, είτε με την έννοια της σωματικότητας μου. Ως εκ τούτου, χρησιμοποιώ διαφορετικά υλικά που μπορεί να συνδέονται με αυτήν την ιδέα που με παίρνει πίσω στην έννοια του απαγορευμένου. Υλικά με τα οποία ίσως δεν έχω δουλέψει ποτέ στο παρελθόν. Και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα. Είμαι σε μια συνεχή αναζήτηση διαφορετικών τρόπων αναπαράστασης που λειτουργούν γύρω από την ίδια έννοια. Την έννοια της γης – της έννοιας του ανήκει.

Μίλησε μας λίγο για τα μαθήματα που προσφέρεις.

Αυτή την περίοδο έχω σταματήσει να δίνω μαθήματα ή εργαστήρια καθώς θα κάνω ένα διάλειμμα από την Κύπρο, αλλά ελπίζω ότι θα τα ξαναρχίσω τον Σεπτέμβριο.

4430344672011232 5554434033

Ποιοι είναι οι επαγγελματικοί σου στόχοι τώρα με τον καινούριο χρόνο?

Θα πάω στην Κίνα σε λίγες εβδομάδες για να διδάξω θεωρία και πρακτική του χρώματος για ένα εξάμηνο στο Minjiang University. Θεωρώ πως αυτή η εμπειρία θα είναι σαν να είμαι εγώ η ίδια μαθήτρια, ακόμη και αν πάω με άλλο ρόλο και ιδιότητα. Στα τέλη του 2023 έχω την επόμενη ατομική μου έκθεση στην Λευκωσία την οποία ετοιμάζω γύρω από την έννοια της γης και της ταυτότητας.

4430346180318831 551

Περισσότερα για την εικαστικό Βασίλεια Αναξαγόρου, διαβάστε εδώ.

www.vasileia-m-anaxagorou.com

Συνέντευξη από Κατερίνα Πατσαλίδου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Μια έκθεση με τα άγνωστα φωτεινά ποπ υφάσματα που σχεδίαζε ο Άντι Γουόρχολ

Μια έκθεση με τα άγνωστα φωτεινά ποπ υφάσματα που σχεδίαζε ο Άντι Γουόρχολ

Μια έκθεση με τα άγνωστα φωτεινά ποπ υφάσματα που σχεδίαζε ο Άντι Γουόρχολ

Η ιστορία του πλαστού Βαν Γκογκ που θα αγοράζε η Tate για 20.000 λίρες

Η ιστορία του πλαστού Βαν Γκογκ που θα αγοράζε η Tate για 20.000 λίρες

Η ιστορία του πλαστού Βαν Γκογκ που θα αγοράζε η Tate για 20.000 λίρες

Εργαστήρια αγγειοπλαστικής και φυθκιώτικου υφαντού στην επαρχία Πάφου

Εργαστήρια αγγειοπλαστικής και φυθκιώτικου υφαντού στην επαρχία Πάφου

Εργαστήρια αγγειοπλαστικής και φυθκιώτικου υφαντού στην επαρχία Πάφου

Λefkαrt VI | Το Λευκαρίτικο κέντημα ως πηγή έμπνευσης

Λefkαrt VI | Το Λευκαρίτικο κέντημα ως πηγή έμπνευσης

Λefkαrt VI | Το Λευκαρίτικο κέντημα ως πηγή έμπνευσης