
ΠΑΟΛΑ ΡΕΒΕΝΙΩΤΗ : "Κάθε φωτογραφία είναι ένα κομμάτι της ζωής μου"
Δημοσιεύθηκε 23.06.2015

Για την ιστορία, η πρώτη έκθεση φωτογραφιών της Πάολας Ρεβενιώτη στη Λευκωσία εγκαινιάστηκε στις 20 Νοεμβρίου 2014 στη Δημοτική Αγορά [Παλιό Δημαρχείο] και μία μέρα μετά διακόπηκε βίαια μετά από κατάσχεση των έργων από την αστυνομία με την κατηγορία της ανάρτησης φωτογραφιών αισχρού περιεχομένου σε δημόσιο χώρο. Στις 3 Ιουνίου, το Δημοτικό Κέντρο Τεχνών έδωσε την ευκαιρία στο κοινό να δει τις φωτογραφίες σε μια έκθεση που στήθηκε εκ νέου, με επιμελητή -και τώρα, όπως και τότε- τον Χρήστο Κυριακίδη. Η αξία του φωτογραφικού υλικού της Πάολας Ρεβενιώτη αναλύθηκε ποικιλοτρόπως και μάλλον θα συνεχίσει να αποτελεί αντικείμενο μελέτης. Κυρίως, λειτουργεί ως αφορμή για ευρύτερες συζητήσεις πάνω σε θέματα τρανς, κοινωνικού ρατσισμού, κοινωνικών αλλαγών, πολιτικών θέσεων.
Πότε ξεκίνησες να βγάζεις φωτογραφίες;
Δεν τις αρχειοθετείς;
Κρατάς επαφή με κάποιους απ' αυτούς;
Ήταν γνωστό ότι έβγαζες φωτογραφίες και εξέδιδες το 'Κράξιμο' ώστε να λειτουργήσει θετικά απέναντι σε όσους έρχονταν σε σένα;
Επέλεγες ποιους θα φωτογραφίσεις;
Έβλεπες και τότε τον ερωτισμό της Αθήνας; Ή ήταν μια σκληρή πόλη σε μια σκληρή εποχή;
Κοινωνικά δηλαδή σήμερα τα πράγματα είναι χειρότερα;
Κυρίως με την αστυνομία υπήρχαν προβλήματα;
Σε τι ηλικία;
Γιατί;
Τους φαινόταν παράξενο που ήθελες να τους φωτογραφίσεις;
Όταν οι γονείς της Πάολας Ρεβενιώτη χώρισαν, η ίδια έζησε μια πολύ μεγάλη αντίφαση. Τον χειμώνα στο Κερατσίνι με τη μητέρα της και τον νέο της σύζυγο, τα καλοκαίρια στην Κέρκυρα με τον πατέρα, τις θείες και τη μεγάλη ζωή. "Οι θείες μου με είχαν στα όπα-όπα. Δεν υπήρχε η μιζέρια που υπήρχε στον Πειραιά, στο Κερατσίνι. Ζούσα σε κότερα μια γκλαμουριάτικη ζωή και ξαφνικά κατέβαινα στο Κερατσίνι. Ένιωθα ξένο παιδί". Ένα κόκκινο παντελόνι που αγόρασαν οι Κερκυραίες θείες στο παιδί έφερε τη ρήξη με την οικογένεια.
Και βγήκαν μόλις 14 τεύχη...
Αυτά τα τελευταία χρόνια, παρόλο που δημιουργικά μού πάνε πολύ καλά, κάνω αγώνα επιβίωσης, πώς θα τα βγάλω πέρα. Κι εγώ μεγάλωσα και δεν αντέχω. Κάνω έναν διαρκή αγώνα για να επιβιώσω και αυτό με έχει κουράσει. Παρόλο ότι είμαι ένας αισιόδοξος άνθρωπος, με κούρασε γιατί όλη αυτήν τη δημοσιότητα δεν μπορώ να την εξαργυρώσω στα βασικά μου πράγματα. Δεν είμαι ο άνθρωπος που μου αρέσουν οι πολυτέλειες. Δεν λυσσάω να πάρω Μερσεντές, ούτε λυσσάω να τρέξω στα μαγαζιά. Είναι ο χαρακτήρας μου τέτοιος. Αλλά είναι λίγο δύσκολο. Από την άλλη είμαι τυχερή γιατί άλλες δεν θα μπορούσαν να επιβιώσουν, θα είχαν εξαφανιστεί. Εγώ τα βγάζω πέρα αξιοπρεπώς, μου 'ρχονται και κάποια λεφτά πού και πού αλλά είναι κουραστικό. Η αντίστοιχη "Πάολα" στο Λονδίνο ή στην Αμερική θα είχε κάποιες δουλειές. Εδώ σε ζητάνε τζάμπα. Με παίρνει ένας ιδιοκτήτης γκέι μπαρ και μου λέει "Πάολα να έρθεις να παίξεις τα Καλιαρντά στο μαγαζί". Εγώ, παλιά πουτάνα στο κουρμπέτι, του λέω "για ποιον λόγο;" Δεν είμαι μόνο εγώ πίσω απ' αυτό, είναι άλλα έξι άτομα. Να πουλήσετε κανένα DVD, λέει. Του είπα εγώ έβγαλα κάποια DVD για να παίρνουν και τα άλλα πιτσιρίκια κανένα φράγκο, δηλαδή να έρθω να σου δείξω μια δουλειά που κόστισε λεφτά, που είναι ιστορική καταγραφή, που πήγε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης...
Βλέπω τη ζωή σου σαν μια γιορτή του περιθωρίου.
Σου έλειψε καθόλου η παιδικότητά σου;
Τελευταία νέα
Μέχρι το τέλος του 2025 θα είναι κλειστό το κέντρο επισκεπτών του αρχαιολογικού χώρου Κουρίου
15.05.2025

Γαβράς και Λάνθιμος μεταξύ 400 δημιουργών που καταγγέλλουν τη δολοφονία της Παλαιστίνιας Φατέμ από τον ισραηλινό στρατό
15.05.2025
