Lion (Αυστραλία, Αμερική, 2016)

Δέσποινα Χριστοδούλου Δημοσιεύθηκε 10.8.2017

Διάρκεια: 118 λεπτά


Είδος Ταινίας: Δραματική

Γλώσσες: Αγγλικά, Μπεγκάλι, Χίντι, με ελληνικούς υπότιτλους

Σκηνοθεσια: Νταρθ Ντέιβις

Σενάριο: Σαρού Μπράιρλι, Λουκ Ντέιβις

Με τους: Ντεβ Πατέλ, Σάνι Παγάρ, Νικόλ Κίντμαλν, Ντείβιντ Γουέναμ, Ρούνι Μάρα, Ντίβιαν Λάκβα

Στους κινηματογράφους από τις 26 Ιανουαρίου

Μετά την εξαιρετική τηλεοπτική μίνι-σειρά “Top of the Lake” το 2013 και έχοντας σκηνοθετήσει αμέτρητες αξιόλογες εμπορικές διαφημίσεις, ο Αυστραλός σκηνοθέτης Νταρθ Ντέιβις κάνει το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του με την ταινία “Lion”, την αληθινή ιστορία αποχωρισμού και επανασύνδεσης ενός παιδιού με την οικογένειά του δύο δεκαετίες μετά. Και αναμετράται με σοβαρές θεματικές όπως η εύθραυστη παιδική ηλικία, η ταυτότητα, οι ανεξίτηλοι οικογενειακοί δεσμοί, η αγάπη που όλα τα προσπερνά, ο φόβος και η επιβίωση, σε μια πολυκύμαντη διαδρομή από την πολύχρωμη, αχανή Ινδία στην άγρια, πανέμορφη Τασμανία και πίσω, μέχρι το συγκινητικό φινάλε. Το φιλμ μετρά ήδη έξι υποψηφιότητες για τα φετινά βραβεία Όσκαρ, μεταξύ των οποίων καλύτερης ταινίας, καλύτερου σεναρίου, ερμηνείας Β’ γυναικείου και Β’ ανδρικού ρόλου και καλύτερης φωτογραφίας, ενώ έχει ξεχωρίσει ήδη με συνολικά 24 διακρίσεις και 64 υποψηφιότητες στην κούρσα των βραβείων της σεζόν.

Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα λοιπόν και προσαρμόζοντας το βιβλίο του Σαρού Μπράιρλι “A Long Way Home”, η ταινία Lion μας ταξιδεύει στη βόρεια Ινδία και στην απίθανη εμπειρία του πεντάχρονου Σαρού (Σάνι Παγάρ), που χάνει την οικογένειά του σε έναν σταθμό τρένων και καταλήγει ολομόναχος και τρομοκρατημένος 1.500 χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του να περιπλανάται στους δρόμους της χαοτικής Καλκούτα, χωρίς να γνωρίζει τη γλώσσα Μπενγκάλ. Από θαύμα καταφέρνει να επιβιώσει, καταλήγει σ’ ένα ορφανοτροφείο και τελικά υιοθετείται από ένα ζευγάρι Αυστραλών, τη Σου και τον Τζον Μπράιρλι (Νικόλ Κίντμαν, Ντέιβιντ Γουέναμ) που τον περιβάλλουν με αγάπη και καλοσύνη. Μόνο που είκοσι χρόνια μετά, οι μνήμες από το απίθανο μακρινό του παρελθόν και η υπαρξιακή ενοχή που προκύπτει, θα τον οδηγήσουν σε άλλο ένα επίπονο ταξίδι, εντοπισμού του χωριού και της οικογένειάς του μέσω της νεοφερμένης εφαρμογής Google Earth και παράλληλα αυτοπροσδιορισμού της δικής του, πολυσύνθετης ταυτότητας.

Η ταινία αιχμαλωτίζει τον θεατή εξαρχής, αφού κάνει γκρο πλαν στα συναισθήματα του φόβου, της σύγχυσης, του αγνώστου και της φοβερής αποσύνδεσης από την οικογένεια που βιώνει ο Σαρού, ενώ βρίσκεται αντιμέτωπος με χίλιους-δυο κινδύνους στην τεράστια πόλη. Αυτό ακριβώς το πρώτο μέρος της ταινίας είναι και το πιο αποτελεσματικό, τόσο από πλευράς αφήγησης όσο και από πλευράς φωτογραφίας. Ο σκηνοθέτης καδράρει άμεσα την πραγματικότητα της εχθρικής μητρόπολης, ενώ ο διευθυντής φωτογραφίας Γρέιγκ Φρέιζερ, (γνωστός από τις ταινίες “Zero Dark Thirty” και “Rogue One”) δημιουργεί αυθεντικά πλάνα της αχανούς και αφιλόξενης πόλης, που σε συνδυασμό με τη γεμάτη αθωότητα και βάθος ερμηνεία του Σάνι Παγάρ, δίνουν παλμό και ένταση στην τραγική, σπαρακτική θέση του Σαρού.

Στο δεύτερο μέρος και μετά από μια ώρα μαγνητικής περιδιάβασης στην παιδική ηλικία του Σαρού, η ταινία αλλάζει κεφάλαιο. Ο Σαρού έχει μεγαλώσει, πάει στη Μελβούρνη για να σπουδάσει και εκεί αρχίζει να αναμοχλεύει το χτες και να ψάχνει αγωνιωδώς σε διαδικτυακούς χάρτες το χωριό του στην Ινδία. Γεμάτος ενοχές για την οικογένεια που άφησε πίσω, αλλά και για την οικογένεια που τον μεγάλωσε και το ενδεχόμενο να νιώσουν απόρριψη αν μάθουν για τις έρευνές του. Είναι εδώ που τόσο σεναριακά όσο και ρυθμικά το φιλμ ατονεί κατά τι πάντα σε σύγκριση με το αριστουργηματικό πρώτο μισό, αφού δεν δίνονται επαρκείς επεξηγήσεις για κάποια άλματα στην πλοκή, όπως για παράδειγμα η φαινομενικά απότομη στροφή του Σαρού προς τα περασμένα, που θα οδηγήσει και στην υπαρξιακή σύγκρουση που ακολουθεί. Η σχέση του Σαρού με την κοπέλα του (Ρούνι Μάρα), όσο και με τον επίσης υιοθετημένο αδερφό του (Ντίβιαν Λάκβα) φαντάζουν επίσης να υστερούν εξέλιξης.

Παρόλα αυτά τα πλάνα ευρείας οθόνης του Φρέιζερ, που αντιπαραβάλλουν θαυμάσια το τοπίο Ινδίας και Αυστραλίας και οι εναέριες λήψεις που δανείζονται από -και μεγεθύνουν το μοτίβο της αναζήτησης- στο Google Earth, κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον. Μια συγκλονιστική ιστορία που μόνο η αληθινή ζωή μπορεί να έχει γεννήσει, η οποία στα ικανά χέρια του Ντέιβις αποτυπώνεται αξιοπρεπώς, με ευαισθησία, τρυφερότητα και μέτρο, χωρίς άκρατους συναισθηματισμούς, με μια οπτική αρτιότητα και φτασμένες ερμηνείες, που όλα μαζί ξεπερνούν τα τυπικά κλισέ του είδους.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ταινίες μικρού μήκους τη μικρότερη μέρα του χρόνου

Ταινίες μικρού μήκους τη μικρότερη μέρα του χρόνου

Ταινίες μικρού μήκους τη μικρότερη μέρα του χρόνου

ISFFC | Αλεξία Ρόιτερ και Ιωακείμ Μυλωνάς αποχωρούν από την καλλιτεχνική διεύθυνση του φεστιβάλ

ISFFC | Αλεξία Ρόιτερ και Ιωακείμ Μυλωνάς αποχωρούν από την καλλιτεχνική διεύθυνση του φεστιβάλ

ISFFC | Αλεξία Ρόιτερ και Ιωακείμ Μυλωνάς αποχωρούν από την καλλιτεχνική διεύθυνση του φεστιβάλ

Ανοιχτό κάλεσμα για συμμετοχή στο theYard.Residency.25

Ανοιχτό κάλεσμα για συμμετοχή στο theYard.Residency.25

Ανοιχτό κάλεσμα για συμμετοχή στο theYard.Residency.25