Μηνάς Τίγκιλης: Δύο έργα, ένας σκηνοθέτης

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 28.3.2018

Σε μια περίοδο έντονης δραστηριοποίησης, ο τέως καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΘΑΛ Μηνάς Τίγκιλης, βρέθηκε να σκηνοθετεί δύο θεατρικά έργα, ένα στη Λευκωσία κι ένα στη Λεμεσό, αμφότερα τοποθετημένα στην Ιταλία.


Ο λόγος για το Luna Rossa, από το Θέατρο Versus, που έχει ήδη ξεκινήσει τις παραστάσεις και το «Δεκαήμερον» του Βοκάκιου, που κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Ένα στις 30 Μαρτίου.

Luna Rossa

Βασισμένο στην ιταλική ταινία Perfetti Sconosciuti (Τέλειοι Ξένοι, 2016), το Luna Rossa μεταφέρεται για πρώτη φορά στην κυπριακή θεατρική σκηνή, σε διασκευή του Μηνά Τίγκιλη ο οποίος υπογράφει και τη σκηνοθεσία του έργου.

«Πέρα από τη δυναμική του, πέρα από την εξαιρετική κινηματογραφική του γλώσσα, τους ρόλους λες και είναι devised theatre, το Luna Rossa έχει ένα πολύ έξυπνο εύρημα», σημειώνει χωρίς να αποκαλύπτει ο Μηνάς Τίγκιλης.

Το έργο παρουσιάζει τέσσερα ζευγάρια φίλων σε ένα σπίτι στη Ρώμη, με την οικοδέσποινα κάποια στιγμή να προτείνει ένα παιχνίδι: «να βάλουμε τα κινητά στο τραπέζι και ό,τι μήνυμα έρχεται ή τηλεφώνημα, να το ακούμε όλοι». Οι γυναίκες ενθουσιάζονται με την ιδέα, οι άντρες όμως είναι πιο συγκρατημένοι. Αρχίζει η ιστορία και το τι -τελικά- κρύβεται από πίσω, είναι απίστευτο. Ο κ. Τίγκιλης πρότεινε στο Versus το έργο καθώς «έβλεπα θεατρικούς ρόλους σ’ αυτό».
Μετά τη Λευκωσία και Λεμεσό, ο κ. Τίγκιλης θα πάει Πάφο όπου με τη Συνεργασία Ηθοποιών Πάφου «Περι-οδεύοντες» θα κάνουν περιοδεία στο πλαίσιο της πολιτικής πολιτιστικής αποκέντρωσης

«Δεκαήμερον»

Το ίδιο διάστημα, στον σκηνοθέτη προτάθηκε από το Θέατρο Ένα να αναλάβει το «Δεκαήμερον» του Βοκάκιου, που θα σκηνοθετούσε η Μαγδαλένα Ζήρα αλλά τελικά δεν θα μπορούσε. Έτσι ξεκίνησε ένα εντατικό πρόγραμμα, με τα πρωινά του κ. Τίγκιλη να αφιερώνονται στο Θέατρο Ένα στη Λευκωσία και τα απογεύματα στο Versus στη Λεμεσό.
Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος δούλευε πάνω στη διασκευή του «Δεκαημέρου» ήδη. «Επικοινωνήσαμε αμέσως σχετικά με το ποιες ιστορίες και πώς τις θέλω: θέλω το ερωτικό στοιχείο και όχι το ιστορικό.»

Στο έργο του αυτό ο Βοκάκιος αποκαλύπτει με τόλμη τα ανθρώπινα πάθη, κάτι που ώθησε πολλούς συγχρόνους του να το χαρακτηρίσουν «έκφυλο» και «πρόστυχο».

Η παράσταση στηρίζεται στη δραματοποίηση δέκα ιστοριών του πρωτότυπου έργου του Βοκάκιου, όπου αποκαλύπτει με τόλμη τα ανθρώπινα πάθη, κάτι που ώθησε πολλούς σύγχρονούς του να το χαρακτηρίσουν «έκφυλο» και «πρόστυχο».

Η ιστορία είναι τοποθετημένη στη Νάπολη του 1943, όταν η πόλη απελευθερώνεται από τους Αμερικανούς.

+ Luna Rossa κάθε Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 20:30 και Κυριακή στις 19:30 στη Β’ Δημοτική Αγορά (Θέατρο Ένα) Λεμεσού. Πληροφορίες: 99395970

+ «Δεκαήμερον», πρεμιέρα 30 Μαρτίου και παραστάσεις κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 20:30 και Κυριακή στις 18:30 στο Θέατρο Ένα, Λευκωσία. Πληροφορίες τηλ. 22348203. Το έργο είναι κατάλληλο μόνο για άτομα άνω των 16.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Στις 2 και 3 Νοεμβρίου το 17ο Διεθνές Συμπόσιο Αρχαίου Ελληνικού Δράματος

Στις 2 και 3 Νοεμβρίου το 17ο Διεθνές Συμπόσιο Αρχαίου Ελληνικού Δράματος

Στις 2 και 3 Νοεμβρίου το 17ο Διεθνές Συμπόσιο Αρχαίου Ελληνικού Δράματος

"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα " του Ματέι Βιζνιέκ

"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα " του Ματέι Βιζνιέκ

"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα " του Ματέι Βιζνιέκ