Τελικά η Λεμεσός κάμνει σεξ;

Ελένη Παπαδοπούλου Δημοσιεύθηκε 6.6.2022

Μια έρευνα για τη σεξουαλική δραστηριότητα της Λεμεσού από τη δεκαετία του '80 μέχρι και σήμερα. Για πολλούς η Λεμεσός για χρόνια χαρακτηριζόταν από κατοίκους άλλων πόλεων «sex town». Άραγε σήμερα ευσταθεί αυτός ο τίτλος; Θα χαρακτηριζόταν η Λεμεσός μια ερωτική και άκρως αισθησιακή πόλη; Έχουν αλλάξει οι επιθυμίες των ανθρώπων; Τι επιθυμούν πλέον τα σώματα; Και τέλος, ο κόσμος εξελίσσεται και απελευθερώνεται σεξουαλικά ή κυριαρχούν ο φόβος και η ντροπή για την πιο φυσική μας επιθυμία; Τελικά η Λεμεσός κάμνει σεξ;


Η χορεύτρια Εύη Καρσερά και η ηθοποιός Αρίστη Σπύρου ερευνούν, και απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα μέσα από μια διάλεξη/περφόρμανς που θα παρουσιάσουν στις 11 και 12 Ιουνίου στο Παλιό Ξυδάδικο στη Λεμεσό. Το πρότζεκτ πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος φιλοξενίας The Yard residency του Κέντρου Παραστατικών Τεχνών «Μίτος». Η φετινή θεματική, «Μαρτυρίες απ' τα χρόνια των Μεγάλων Ονείρων», είναι παραλλαγή της φράσης από το κείμενο «Πεθαίνω σαν χώρα» του Δ. Δημητριάδη. Εμφανίζεται ως ανάγκη να αναγνωρίσουμε το παρελθόν και όσα κληρονομήσαμε, αναπτύσσοντας παράλληλα μια ενεργή στάση ως δημιουργοί και πολίτες για νέες, πιο δημοκρατικές και πιο περιεκτικές αναγνώσεις και αφηγήσεις, ορίζοντας ακόμη και τη Λεμεσό ως τόπο δράσης.

Συναντηθήκαμε μαζί τους ένα μεσημέρι στο κέντρο της παλιάς πόλης της Λεμεσού για να μια χαλαρή κουβέντα μετά καφέ και τζιν τόνικ για ένα θέμα που σίγουρα ενδιαφέρει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού στη Γη.

- Πάνω στη συζήτηση για πιθανές ιδέες με βάση τη θεματική αρχίσαμε να μιλάμε για τη σεξουαλικότητα. Η κουβέντα πήγε στο ότι μιλάμε με φίλους 20-30 χρονών για το θέμα και όταν τους ρωτήσαμε τι γίνεται, αν κάνουν σεξ κ.λπ., οι περισσότεροι απάντησαν όχι. Και γιατί δεν κάνεις σεξ; Και ξεκίνησε αυτή η συζήτηση με κόσμο που έδινε την ίδια απάντηση ή απαντούσε διστακτικά ή με μια απογοήτευση.

- Ήταν έντονο από τους κοινωνικούς κύκλους και των δυο μας.

- Παρατηρώντας, είδαμε ότι οι γυναίκες ήταν κάπως πιο εξωστρεφείς και πληθωρικές ενώ οι άνδρες ήταν φοβισμένοι, διστακτικοί, μαζεμένοι...

- Αναρωτηθήκαμε, γίνεται να είσαι 20-25 χρονών και να μην κάνεις σεξ; Ή γίνεται να μην φλερτάρεις; Είμαστε 27 και 29 χρονών. Η γενιά μας στην εφηβεία και λίγο αργότερα είχε προλάβει την εποχή που τα μκδ, όπως το Facebook και το Instagram, δεν είχαν καταλάβει ακόμα τη ζωή μας. Τότε θα ερχόταν ο άλλος να σου μιλήσει προσωπικά και να σου ζητήσει το τηλέφωνό σου… Και λέγαμε τι πήγε λάθος και χάθηκε αυτό το παιχνίδι;

- Προσέξαμε ότι πλέον στο Instagram επειδή είναι όλα εκεί έξω δεν υπάρχει το στοιχείο της αναμονής και της περιέργειας για τον άλλο. Πώς θα είναι το σώμα του/της; Όταν μπαίνεις στο Instagram βλέπεις πού πήγε, τι έκανε, πώς είναι με μαγιό, με εσώρουχο, στη θάλασσα κ.λπ. Χάνεται το μυστήριο μέσα σε λίγα λεπτά.

- Από την ιδέα της αναμονής βασικά ξεκίνησε η ιδέα! Ότι χάθηκε αυτό το στοιχείο της έκπληξης.

*


- Μιλήσαμε με κόσμο που έζησε τη Λεμεσό παλαιότερα, ειδικά τη δεκαετία του '80, κόσμος που έβγαινε πολύ και έζησε τη νύχτα εκείνης της εποχής. Μας είπαν ότι ήταν έντονη περίοδος γι' αυτούς...

- Θεωρούσαμε πώς ήταν πιο «ουάου», πιο ελεύθερη για όλους, ότι ήταν μια έξαλλη, απολαυστική εποχή για όλους αλλά τελικά δεν ήταν για όλους, ήταν μόνο για τους άνδρες.

- Ακούς sex town και εντυπωσιάζεσαι, κάνεις εικόνες... Ε, τελικά δεν ήταν έτσι, δεν πήγαιναν όλοι με όλους, ήταν μόνο οι άντρες. Ήταν ομόφωνο ότι ήταν οκ για τους άνδρες κυρίως λόγω του τουρισμού, μεγάλη άφιξη τουριστριών. Για τις Κύπριες γυναίκες δεν υπήρχε αυτό. Οι άντρες ήταν «αδρώποι», ήταν κάτι αποδεκτό, ένα είδος συμφωνίας άγραφης που μπορεί να μην άρεσε στις ντόπιες γυναίκες αλλά δεν είχε σημασία.

*


- Κάναμε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο στείλαμε σε ανθρώπους από 18 μέχρι 50+ χρονών. Επίσης, πήραμε συνεντεύξεις από μπαρ πηγαίνοντας από τραπέζι σε τραπέζι. Ρωτήσαμε συνολικά 265 άτομα μέσα σε δύο μήνες περίπου. Και σίγουρα τα ερωτηματολόγια διαφοροποιήθηκαν στην πορεία, κάποιες ερωτήσεις χρειάζονταν διευκρίνιση ή κάτι περισσότερο ή δεν ήταν ξεκάθαρες.

- Κάποιοι δεν ήθελαν καν να απαντήσουν. Άλλοι μπορεί να μην ήταν και απόλυτα ειλικρινείς, ειδικά σε μια παρέα με 10 αγόρια...

- Είχε πλάκα, ήταν πολύ διασκεδαστικό. Οι γυναίκες ήταν πιο διστακτικές η αλήθεια…

- Θα παρουσιάσουμε τα στοιχεία στο κοινό με μια ας το πούμε διάλεξη σε μια καλλιτεχνική συνθήκη, δομημένη σε μια χρονική σειρά μέσω μιας ιστορίας. Θα δείτε πράγματα να συμβαίνουν στη σκηνή, αρκετά θα λέγαμε.

*


- Ήταν η πρώτη μας συνεργασία και ευτυχώς όλα έγιναν πολύ οργανωμένα. Είμαστε από διαφορετικά είδη τέχνης αλλά αυτό δεν επηρέασε καθόλου τη δημιουργική διαδικασία.

- Χθες, η αλήθεια, ήταν η πρώτη φορά που διαφωνήσαμε... μάλλον είχαμε κακή επικοινωνία εκείνη τη στιγμή. Βασικά λέγαμε το ίδιο πράγμα με διαφορετικό τρόπο και υπήρξε ένταση… (γέλια)

- Σαν χορεύτρια βγήκα λίγο έξω από τα νερά μου γιατί για πρώτη φορά θα μιλήσω μπροστά σε κοινό, που για μένα είναι αρκετά μεγάλη πρόκληση…

*


- Κάπως επιβεβαιώθηκε η σκέψη μας ότι είναι λίγο στενάχωρο το ζήτημα. Η δική μας γενιά φλέρταρε, δεν υπήρχαν φραγμοί, δεύτερες σκέψεις ότι όλο έγινε τόσο δύσκολο… Μια κυρία στον μόλο χθες, γύρω στα 70, μας είπε ότι «ναι εννοείται ότι κάνω σεξ ακόμα, με κρατά ζωντανή»… Γιατί για έναν/μια 20χρονο/η να είναι τόσο δύσκολο..;

- Η αλήθεια είναι ότι είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται και παγκόσμια με βάση πρόσφατα άρθρα που διαβάσαμε. Ίσως είναι θέμα χρόνου; Αν πρέπει να κάνεις δυο δουλειές για να βγάλεις ένα ενοίκιο δεν έχεις χρόνο να το σκεφτείς ή να το θέλεις και στο τέλος υπάρχει πολλή πορνογραφία...

- Στην έρευνά μας ένα μεγάλο ποσοστό απάντησε ότι προτιμά να ικανοποιείται μόνο του. Ότι δεν έχει χρόνο και προτιμά μόνος/η του/της. «Τουλάχιστον ξέρω πώς θα πάει… πώς θα διαχειριστώ το σώμα μου…». Μόνο όσοι είναι σε σχέση έχουν ενεργή σεξουαλική ζωή.

- Είχαμε και περιπτώσεις που μπαίνει το συναίσθημα και περιπλέκονται τα πράγματα. Περιπτώσεις «f*** buddies» που άρχισε ο ένας να συνδέεται συναισθηματικά και το έκοψαν…Άλλοι δεν δοκιμάζουν καν... υπάρχει φόβος αλλά και ανάγκη μαζί… Ο φόβος της ευθύνης αν τα πράγματα δεν πάνε καλά και όλα αυτά.

- Η ανάγκη για συντροφικότητα σίγουρα είναι εκεί. Μια απάντηση που είχαμε ήταν δεν κάνω σεξ γιατί ξέρω τα όριά μου και δεν θέλω να μείνω μόνο στο σεξ, δεν θέλω να πληγωθώ. Μια άλλη ήταν «δεν θέλω σχέση αλλά εκείνη την Κυριακή που θα πάω εκδρομή θα ήθελα κάποια να μου 'μουρμουρά'».

*


- Αν έχουμε ξανά την ευκαιρία υπάρχουν πολλές πτυχές του θέματος που θα μπορούσαμε να δούμε εις βάθος, όπως για παράδειγμα το θέμα με τις εργάτριες του σεξ, καθώς παρατηρήσαμε ότι οι περισσότερες βρίσκονται στη Λεμεσό. Ακόμα και η έρευνα θα μπορούσε να επεκταθεί σε περισσότερο και διαφορετικό κόσμο, περιοριστήκαμε στον κύκλο μας, κάπως…

- Είναι η πρώτη μας απόπειρα δημιουργίας ενός δρώμενου από την αρχή μέχρι την τελική παρουσίαση. Είναι όμορφο που μας εμπιστεύτηκαν και μας έδωσαν χώρο να δημιουργήσουμε ελεύθερα χωρίς καμία παρέμβαση. Το The Yard είναι ένα πολύ σοβαρό πρόγραμμα φιλοξενίας και είναι πολύ σημαντικό το ότι δίνει αυτό το βήμα. Ο πρώτος μήνας ήταν γεμάτος εργαστήρια και σεμινάρια σε σχέση με το θέατρο και τη θεατρική παραγωγή από διαφορετικές πτυχές, από έρευνα και δημιουργική γραφή μέχρι φωτισμό.

- Είμαστε ευχαριστημένες από το αποτέλεσμα. Ναι, σίγουρα θέλουμε να ταρακουνήσουμε λίγο το κοινό, να ξυπνήσουμε επιτέλους, αλλά με μια χιουμοριστική νότα βέβαια.

* Τελικά η Λεμεσός κάμνει σεξ; | theYard.Residency.22 Δημιουργική ομάδα: Εύη Καρσερά και Αρίστη Σπύρου. 11 και 12 Ιουνίου | 20:30. Απαραίτητη η κράτηση: 97719545, 9992077. Είσοδος: €10. Παλιό Ξυδάδικο, Γενεθλίου Μιτέλλα 34, Λεμεσός.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας