Μαρίνα Γεραλή | «Βιβλία, ψαλίδια και βλεφαρίδες»

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 18.6.2012

Το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης ΔΙΑΤΟΠΟΣ παρουσιάζει την έκθεση της book artist Μαρίνας Γεραλή με τίτλο «Βιβλία, ψαλίδια και βλεφαρίδες», εμπνευσμένη από τη συλλογή διηγημάτων της Μαρίας Α. Ιωάννου «Η γιγαντιαία πτώση μιας βλεφαρίδας».


Ένα βιβλίο έχει εξ ορισμού μια συμβατικά καθορισμένη δομή ανάγνωσης. Τι θα συνέβαινε όμως εάν η δομή αυτή τεθεί υπό αμφισβήτηση; Το ερώτημα αυτό ερευνά η book artist Μαρίνα Γεραλή.


yerali3

Χρησιμοποιώντας την τεχνική της εκτελεστικής κοπής, αλλάζει την αρχική δομή του κειμένου και τη μορφή του βιβλίου. Με τον μορφικό και εννοιολογικό αυτό μετασχηματισμό, το βιβλίο μετατρέπεται σε βιβλίο-γλυπτό, σ’ ένα καινούργιο έργο τέχνης. Με τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση «Βιβλία, ψαλίδια και βλεφαρίδες», η Μαρίνα Γεραλή προεκτείνει τη λογοτεχνική ανάγνωση του βιβλίου διηγημάτων της Μαρίας Α. Ιωάννου, προτείνοντας τέσσερις καινούριες, εικαστικές πια αναγνώσεις του.


Το βιβλίο της Μαρίας Α. Ιωάννου «Η γιγαντιαία πτώση μιας βλεφαρίδας» [εκδόσεις Γαβριηλίδης, Αθήνα 2011] είναι μια συλλογή διηγημάτων γραμμένη με σύγχρονη λογοτεχνική γραφή.


yerali4


Άνθρωποι κρύβονται σε βαλίτσες, πόλεις αναποδογυρίζονται και στέρνα ανθίζουν, καθημερινά αντικείμενα γίνονται πρωταγωνιστές, λέξεις εξαφανίζονται και ήρωες νοσούν, σύμβολα καταρρέουν, για να καταλήξουν τελικά στην αινιγματική πτώση μιας βλεφαρίδας. Μια πτώση που αποκαλύπτει στον αναγνώστη μια καινούργια προοπτική. Η συλλογή διηγημάτων «Η γιγαντιαία πτώση μιας βλεφαρίδας» δοκιμάζεται τόσο σε παραδοσιακές όσο και σε πειραματικές εκδοχές του είδους. Μια ειλικρινής συγγραφική αναζήτηση μοιράζεται τη διαδρομή με προσωπικά και πολιτικοκοινωνικά ψυχογραφήματα, όπου το παράλογο γίνεται πια το φυσιολογικό και η σύγχρονη εποχή μας ένα κωμικοτραγικό παιχνίδι ανάμεσα στα δύο.


Η Μαρίνα Γεραλή σπούδασε Book Arts [BA Hons] στο London College of Communication και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού (MA) στo Book Art με εξειδίκευση στα βιβλία καλλιτεχνών (Artists’ Books) από το University of Arts στο Λονδίνο. Εργάστηκε ως βοηθός αρχειονόμος στο τμήμα Αρχείων και Πνευματικών Δικαιωμάτων του εκδοτικού οίκου Thames & Hudson όπου αρχειοθέτησε ειδικές φωτογραφικές συλλογές. Εργάστηκε ως βιβλιοθηκονόμος σε ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες τόσο στο Λονδίνο όσο και στη Κύπρο. Είναι εικαστικός καλλιτέχνις με συμμετοχή σε ομαδικές εκθέσεις στην Κύπρο. Η δουλειά της επικεντρώνεται στον αφηρημένο οπτικό διάλογο μέσα από τη χρήση επαναλαμβανόμενων σχημάτων και γραμμών που δημιουργούν έναν κόσμο περιβαλλοντικού υβριδισμού. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται η περιθωριακή τέχνη και άλλες μορφές δημιουργικής έκφρασης που δρουν  έξω από τα αποδεκτά πολιτιστικά πρότυπα, όπως και το βιβλίο, τόσο ως έννοια, όσο και ως ιστορική μορφή της τεχνολογικής εξέλιξης του μέσου ανάγνωσης, πληροφόρησης, κι έκφρασης. Κι οι δύο αυτοί τομείς έχουν άμεση επίδραση στον τρόπο που προσεγγίζει τους πίνακές της. Το 2012 παρουσίασε ατομική έκθεση με γενικό τίτλο «Η γραμμή του ανθρακίτη» στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Διάτοπος.


Η Μαρία A. Ιωάννου γεννήθηκε το 1982 στη Λεμεσό. Έχει σπουδάσει Αγγλική Λογοτεχνία στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έργα της έχουν δημοσιευθεί σε εφημερίδες, περιοδικά και ανθολογίες και κάποια από αυτά έχουν βραβευτεί σε τοπικούς και διεθνείς διαγωνισμούς συγγραφής. Το διήγημα Ανάποδη πόλη (με αρχικό τίτλο Standing Mountain) έχει βραβευθεί στον παγκόσμιο διαγωνισμό “A Sea of Words” που οργανώθηκε από το Anna Lindh Foundation και το IEMed, ενώ το ποίημα Garbagology έχει επίσης διακριθεί στον παγκόσμιο διαγωνισμό ποίησης “Art Attack” από το Πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ της Κροατίας. Έχει επίσης λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις, συμπεριλαμβανομένης της έκθεσης “A Book for A Lifetime” στο Artspace στη Λευκωσία, όπου παρουσίασε τη ‘μικροσκοπική’ ποιητική συλλογή Stains, ενώ αποσπάσματα από το θεατρικό της έργο Platforms παρουσιάστηκαν στην οπτικοακουστική έκθεση “Rolling Frame” στη Στοά Αισχύλου. Το διήγημα Η Γιγαντιαία Πτώση μιας Βλεφαρίδας έχει επιλεγεί να εκπροσωπήσει την Κύπρο στη 14η Μπιενάλε στα Σκόπια, μετά από λογοτεχνικό διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, ενώ το διήγημα Βαν έχει επίσης βραβευθεί σε λογοτεχνικό διαγωνισμό της Ένωσης Λογοτεχνών Κύπρου. Αν και ξεκίνησε γράφοντας παραμύθια και ποίηση, τα τελευταία χρόνια ασχολείται αποκλειστικά με την πεζογραφία.


Η έκθεση θα ταξιδέψει στην Αθήνα και θα παρουσιαστεί στο art bar «Ποιήματα και Εγκλήματα» των εκδόσεων Γαβριηλίδη, με την ευκαιρία της εκεί παρουσίασης της συλλογής διηγημάτων της Μαρίας Α. Ιωάννου, την Παρασκευή 22 Ιουνίου στις 21:00, με ομιλητή τον συγγραφέα Θάνο Σταθόπουλο.


Την εκδήλωση σε Λευκωσία και Αθήνα στηρίζουν το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Διάτοπος και το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ποίηση www.e-poema.eu.


+ Η έκθεση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Διάτοπος θα είναι ανοικτή στις 18, 19 και 20 Ιουνίου και από τις 25 μέχρι και τις 30 Ιουνίου 2012. Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 17:00 - 20:00 | Σάββατο 11:00 - 13:00.


Το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης ΔΙΑΤΟΠΟΣ βρίσκεται στην οδό Κρήτης 11, τηλ. 22766117, email: info@diatopos.com, website: www.diatopos.com

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Απόπειρες για τη ζωή της» | Συνεχής αναζήτηση ταυτότητας και νοήματος μέσα από την Άννα

«Απόπειρες για τη ζωή της» | Συνεχής αναζήτηση ταυτότητας και νοήματος μέσα από την Άννα

«Απόπειρες για τη ζωή της» | Συνεχής αναζήτηση ταυτότητας και νοήματος μέσα από την Άννα