«Κυπροφωνία 3»: Μουσικό συναπάντημα Σ.Ο.Κ. & Σ.Ο.Ν.Κ.

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 28.6.2023
Την Παρασκευή 30 Ιουνίου 2023, στο Αμφιθέατρο Σκαλί Αγλαντζιάς, στις 20:30.

Camille Saint-Saëns: Εισαγωγή και Rondo capriccioso, έργο 28.

Paul Creston: Κοντσερτίνο για μαρίμπα και ορχήστρα, έργο 21.

Gustav Mahler: Συμφωνία αρ. 1 σε Ρε μείζονα («Τιτάν»)

Λουκάς Δημητρίου: βιολί

Πέτρος Χειμωνίδης: μαρίμπα

Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου & Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου

Γιώργος Κουντούρης: μαέστρος

Η σεζόν ολοκληρώνεται με ένα φαντασμαγορικό μουσικό συναπάντημα της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου με τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου. Η γιορταστική θερινή παραγωγή «Κυπροφωνία 3», αποτελεί το αποκορύφωμα της χρονιάς για τις δύο ορχήστρες μας, οι οποίες θα παρουσιάσουν πλάι-πλάι, υπό τη διεύθυνση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Σ.Ο.Ν.Κ., Γιώργου Κουντούρη, καθηλωτικά, ρομαντικά αριστουργήματα.

Τα νεαρά, ταλαντούχα μέλη της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων, μοιράζονται τον ενθουσιασμό και το νεανικό τους πάθος με τους επαγγελματίες μουσικούς – αρκετοί από τους οποίους μάλιστα είναι εκπαιδευτές τους στο πλαίσιο της Μουσικής Ακαδημίας της Σ.Ο.Ν.Κ. – προσφέροντας στο ακροατήριο μία σπάνια μουσική εμπειρία σύμπραξης και συνδημιουργίας στο ανώτατο επίπεδο.

Η παραγωγή προσφέρει πλατφόρμα σε δύο πολλά υποσχόμενα νεαρά ταλέντα της ορχήστρας νέων οι οποίοι παρουσιάζονται ως σολίστ: ο εξάρχων της Σ.Ο.Ν.Κ. O Λουκάς Δημητρίου, θα ερμηνεύσει το εκθαμβωτικό Rondo Capriccioso του Saint-Saëns, το οποίο περίτεχνα συνδυάζει κομψές μελωδικές γραμμές, συναισθηματικό βάθος και βιρτουόζικα ξεσπάσματα. Ο Πέτρος Χειμωνίδης, κορυφαίος κρουστός της Σ.Ο.Ν.Κ., θα παρουσιάσει στο κοινό μας, το Κοντσερτίνο για μαρίμπα και ορχήστρα (1940) του Paul Creston, με επιρροές από τον Ravel κι εμποτισμένο με στοιχεία τζαζ και λατινοαμερικάνικης μουσικής.

Η συναυλία θα ολοκληρωθεί με την «τιτάνια» 1 η Συμφωνία του Gustav Mahler, στην οποία εντοπίζει κανείς τη νέα, ιστορική καμπή που πήρε ο συμφωνισμός στα χέρια του Αυστριακού συνθέτη. Η απεικόνιση της φύσης, η χρήση του λαϊκού στοιχείου, η ογκώδης ενορχήστρωση και ο ποιητικός μυστικισμός είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του έργου του Mahler.

Τιμές εισιτηρίων: €15 / €10 (μειωμένο)

Δικαιούχοι μειωμένων εισιτηρίων: Μαθητές, στρατιώτες, φοιτητές, συνταξιούχοι, πολύτεκνες και πενταμελείς οικογένειες με παρουσίαση ταυτότητας. Δωρέαν είσοδος σε άτομα με αναπηρίες.

Προπώληση εισιτηρίων:

- Aπό την ιστοσελίδα cyso.interticket.com

- Το Ταμείο του Θεάτρου Παλλάς την Τετάρτη 21/6 και 28/6: 16:00-19:00

- 2 ώρες πριν την έναρξη

Πληροφορίες: 22 463144 / www.cyso.org.cy

CYSO-CYPROPHONIA3 A3 POSTERS

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Camille Saint-Saëns (1835 - 1921): Εισαγωγή και Rondo capriccioso, έργο 28.

Η ροπή του Camille Saint-Saëns προς την εξωστρέφεια και τη μεγαλοπρέπεια είναι ένα γνωστό χαρακτηριστικό του καταπληκτικού μουσικού του ταλέντου. Για αυτό και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι θεωρούσε το σόλο κοντσέρτο ένα εξαιρετικά προσιτό μέσο έκφρασης. Συναρπαστικό και λαμπερό, το παρόν έργο προοριζόταν αρχικά να είναι το φινάλε του πρώτου κοντσέρτου για βιολί του Saint-Saëns, έργο 20. Ωστόσο, ήταν τέτοια η ενθουσιώδης υποδοχή από το κοινό που το έργο είναι πλέον μια δημοφιλής αυτόνομη σύνθεση.

Γραμμένο το 1863, η Εισαγωγή και Rondo capriccioso ήταν αφιερωμένο στον μεγάλο Ισπανό βιρτουόζο του βιολιού Pablo de Sarasate, ο οποίος μοιράστηκε το podium με τον συνθέτη για την παγκόσμια πρεμιέρα στις 4 Απριλίου 1867 στα Ηλύσια Πεδία. Το έργο είναι δομημένο σε τρία μέρη: εισαγωγή, μια λυρική ενότητα, και ένα ενεργητικό rondo. Η αξεπέραστη δεξιοτεχνία του Saint-Saëns εδώ βρίσκεται στα καλύτερά της – το χάρισμά του να δημιουργεί όμορφες και κομψές μελωδικές γραμμές, το έμφυτο ταλέντο του στην ενορχήστρωση, και το πάθος του για λαμπρότητα ταιριάζουν υπέροχα σε ένα έργο «capriccioso». Η παρτιτούρα βρίθει από σαγηνευτικά θέματα που συνυφαίνονται και αναπτύσσονται θαυμάσια. Συχνά φορτισμένα από πυροτεχνήματα δεξιοτεχνίας, κυμαίνονται από εκφραστικά και λυρικά στην εισαγωγή έως ζωηρά και χορευτικά στο τμήμα rondo. Η συγχορδιακές αλληλουχίες είναι εκλεπτυσμένες και αρμονικά πλούσιες, παρέχοντας στιβαρό υπόβαθρο στις μελωδικές γραμμές.

Η εισαγωγή αναδεικνύει τις λυρικές δυνατότητες του βιολιού, επιτρέποντας στον ερμηνευτή να προσδώσει μια αίσθηση ομορφιάς και ευαισθησίας, χτίζοντας σταδιακά την προσμονή για τα επερχόμενα βιρτουόζικα ξεσπάσματα. Αντίθετα, το rondo χαρακτηρίζεται από ζωηρότητα και ευθυμία, απαιτώντας υψηλό επίπεδο ενέργειας από τον βιολιστή. Στο Rondo Capriccioso, η τεχνική δεξιοτεχνία συνδυάζεται με τη μελωδικότητα και το συναισθηματικό βάθος για να προσφέρει μια μαγευτική εμπειρία που παραμένει αξέχαστη.

Paul Creston (1906 - 1985): Κοντσερτίνο για μαρίμπα και ορχήστρα, έργο 21.

Ένα από τα πρώτα κοντσέρτα για μαρίμπα που γράφτηκαν ποτέ, το Κοντσερτίνο δεν αναδεικνύει απλώς τις υπέροχες εκφραστικές και τεχνικές ικανότητες της μαρίμπας, αλλά προσφέρεται και ως θαυμάσιο παράδειγμα του είδους του κοντσέρτου. Η δημιουργία του συνδέεται με τη Frédérique Petrides, την πρωτοπόρο ιδρύτρια και μαέστρο της Orchestrette Clasique, μιας αποκλειστικά γυναικείας ορχήστρας με έδρα τη Νέα Υόρκη που προωθούσε σχετικά άγνωστους Αμερικανούς συνθέτες, συμπεριλαμβανομένων των Paul Creston και Samuel Barber. Η Madame Petrides παρήγγειλε το κοντσερτίνο το 1940, κάνοντας την παγκόσμια πρεμιέρα του στις 29 Απριλίου του ίδιου έτους.

Στο τριών κινήσεων Κοντσερτίνο, οι εκφραστικές μελωδίες που ταιριάζουν απόλυτα στo ηχόχρωμα της μαρίμπας φλερτάρουν με μια αρμονική γλώσσα εμποτισμένη με στοιχεία τζαζ και λατινοαμερικανικής μουσικής. Η πρώτη κίνηση προσδίδει έμφαση στα ρυθμικά και δεξιοτεχνικά χαρακτηριστικά της μαρίμπας, με ζωηρά, allegro περάσματα. Βασισμένη σε δύο θέματα – ένα έντονα ρυθμικό, και ένα άλλο πιο αργό και λυρικό – αποτελεί πρόκληση για τις τεχνικές δεξιότητες του ερμηνευτή καθώς η μουσική φλερτάρει με τις ακραίες περιοχές της έκτασης του οργάνου, εναλλάσσοντας συχνά legato λυρικές γραμμές με ακροβατισμούς από γρήγορους διπλούς φθόγγους και καλλωπισμούς.

Η δεύτερη κίνηση βυθίζεται αμέσως σε ένα κόσμο υπέροχου λυρισμού. Χρησιμοποιώντας τη δημοφιλή τεχνική των τεσσάρων μπαγκετών, ο Creston επιτρέπει τη διερεύνηση του εύρους των εκφραστικών δυνατοτήτων του οργάνου από τον σολίστ – οι γραμμές της μαρίμπας εναλλάσσονται μεταξύ λυρικών σόλο μερών και «εσωτερικών» συγχορδιών που αιωρούνται ανάμεσα στις αεικίνητες μελωδίες της ορχήστρας.

Η τελευταία κίνηση επαναφέρει θεματικά μέρη και μοτίβα από την πρώτη κίνηση. Μόνο που τώρα αυτά είναι πιο σφριγηλά καθώς η μουσική καθίσταται πιο ζωηρή και ρυθμικά φορτισμένη. Εξίσου σημαντική είναι η αλληλεπίδραση μεταξύ του σολίστ και της ορχήστρας, που συχνά εμπλέκεται σε μια αναζωογονητική σχέση ερώτησης-απάντησης. Καθώς τα μέρη της μαρίμπας γίνονται προοδευτικά πιο αεικίνητα, ο Creston μας προετοιμάζει για ένα κλιμακούμενο τέλος.

Gustav Mahler (1860 - 1911): Συμφωνία αρ. 1 σε Ρε μείζονα («Τιτάν»)

Η Πρώτη Συμφωνία του Gustav Mahler, που συχνά αναφέρεται ως «Συμφωνία του Τιτάνα», είναι ένα μνημειώδες και πρωτοποριακό έργο που έθεσε τις βάσεις για τη λαμπρή συμφωνική καριέρα του συνθέτη. Γραμμένη μεταξύ 1884 και 1888, η συμφωνία αντιπροσωπεύει μια συγχώνευση ρομαντικών και προοδευτικών στοιχείων, προβάλλοντας τη μουσική ιδιοφυΐα του Mahler και τη μοναδική προσέγγισή του στο συμφωνικό ιδίωμα.

Κάθε μία από τις τέσσερις κινήσεις συμβάλλει στην ιδέα της αφηγηματικότητας. Η πρώτη κίνηση, που συχνά περιγράφεται ως «συμφωνικό ποίημα», θέτει το σκηνικό με το δραματικό άνοιγμά της, απεικονίζοντας το ξύπνημα της φύσης. Η δεύτερη συνιστά ένα ζωηρό και χιουμοριστικό σκέρτσο, ακολουθούμενο από μια λυρική, γεμάτη οικειότητα τρίτη κίνηση. Η τελευταία κίνηση, μεγάλη σε κλίμακα και εύρος, μας κάνει συνταξιδιώτες στη δραματική μα συνάμα θριαμβευτική κορύφωση της συμφωνίας.

Παρά το γεγονός ότι συνιστά την πρώτη συμφωνία του Mahler, το παρόν έργο είναι εκλεκτό δείγμα της εξαιρετικά ευφάνταστης και καινοτόμου προσέγγισης του συνθέτη στην ενορχήστρωση. Ο Mahler επέκτεινε τη συμφωνική ορχήστρα προσθέτοντας επιπλέον ξύλινα, χάλκινα και κρουστά όργανα, δημιουργώντας μια τεράστια και πολύχρωμη ηχητική παλέτα. Από τα λεπτεπίλεπτα περάσματα μέχρι τις βροντερές κορυφώσεις, η ενορχήστρωση χρησιμεύει ως όχημα για το εκφραστικό όραμα του Mahler, εμβαθύνοντας το συναισθηματικό εύρος της μουσικής.

Με το άκουσμα των πρώτων φθόγγων, το κοινό ξεκινά για ένα συναρπαστικό και μεταμορφωτικό μουσικό ταξίδι που εξερευνά ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων, από έντονα και θυελλώδη έως γαλήνια και στοχαστικά. Η καινοτόμος χρήση της ενορχήστρωσης, των αντισυμβατικών αρμονιών, και των δυναμικών αντιθέσεων υπογραμμίζει το βάθος και την αγωνιώδη πολυπλοκότητα του έργου, δημιουργώντας μια πλούσια και πολυδιάστατη εμπειρία ακρόασης.

Ο Mahler συχνά ενσωμάτωνε προγραμματικά στοιχεία στα συμφωνικά του έργα∙ το παρόν αριστούργημα δεν αποτελεί εξαίρεση. Παραμένει εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα του Jean Paul «Titan», καθώς και από τους στοχασμούς του ίδιου του συνθέτη για τη φύση, την ανθρώπινη ύπαρξη και την αναζήτηση νοήματος. Αυτές οι επιρροές μπορούν να ακουστούν σε όλο το έργο, καθώς η μουσική «διεγείρει» σκηνές της φύσης, χαρούμενους χορούς, και συναισθηματική ενδοσκόπηση πριν καταλήξει σε ένα θριαμβευτικό φινάλε που αφήνει στους ακροατές μια αίσθηση κάθαρσης και δέους.

Δρ. Βασίλης Καλλής

CYSO-CYPROPHONIA3 A3 POSTERS

ΛΟΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ - Βιολί

Ο Λουκάς Δημητρίου γεννήθηκε το 2005 στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας, και από την ηλικία των 3 ετών ζει στη Λεμεσό. Στην ηλικία των 7 ετών ξεκίνησε μαθήματα βιολιού σε ωδείο στη Λεμεσό και το 2014 εξασφάλισε υποτροφία στην Ακαδημία της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου, με καθηγητή τον Wolfgang Schröder, εξάρχων της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου. Tον τελευταίο χρόνο παρακολουθεί μαθήματα με την Irina Goubler. Ως ενεργό μέλος της Σ.Ο.Ν.Κ. από το 2017, συμμετείχε σε πληθώρα συναυλιών, ερμηνεύοντας ποικίλο συμφωνικό και μπαλετικό ρεπερτόριο σπουδαίων συνθετών. Από το 2020 είναι κορυφαίος της Σ.Ο.Ν.Κ. και κατά διαστήματα παρουσιάζεται ως ο εξάρχων. Από το 2018, συμμετέχει με επίλεκτο Κλιμάκιο της Σ.Ο.Ν.Κ. στην καθιερωμένη «Κυπρίων Συναυλία» στο Musikverein της Βιέννης, όπου στις συναυλίες του 2022 διετέλεσε εξάρχων του κλιμακίου. Ο Λουκάς συμμετείχε επίσης σε συναυλίες Side by Side με τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου και τη Royal Concertgebouw Orchestra. Τον Ιούλιο του 2022 έγινε δεκτός στην Ορχήστρα Νέων της Μεσογείου, συμμετέχοντας στις συναυλίες της καλοκαιρινής σεζόν στο Aix-en-Provence της Γαλλίας. Ο Λουκάς έχει επίσης παρακολουθήσει masterclasses με παγκοσμίου φήμης μουσικούς, όπως Andrea Castagna, Ásdis Valdimarsdóttir, Σίμος Παπάνας, Christel Lee, Γεώργιος Δεμερτζής, Lasma Taimina, Yuri Kalnits, Levon Chiligirian και άλλοι. Επιπλέον, παρακολουθεί μαθήματα Μουσικής Θεωρίας με τον Άρη Αντωνιάδη καθώς και μαθήματα πιάνου και φωνητικής, ενώ για 8 χρόνια υπήρξε μέλος της Παιδικής Χορωδίας «Διάσταση». Το 2016, συμμετείχε στην κυπριακή αποστολή του διαγωνισμού τραγουδιού Junior Eurovision στη Βαλέτα της Μάλτας.

4571822188083644 5 Loukas Demetriou photo
ΛΟΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

ΠΕΤΡΟΣ ΧΕΙΜΩΝΙΔΗΣ - Κρουστά

Ο Πέτρος Χειμωνίδης γεννήθηκε στην Λευκωσία το 2006, και είναι μαθητής στη Β’ Λυκείου. Η ενασχόλησή του με τη μουσική άρχισε σε ηλικία 6 ετών, όταν ξεκίνησε μαθήματα πιάνου υπό την καθοδήγηση της Χριστιάνας Αντωνίου. Δύο χρόνια αργότερα, ξεκίνησε μαθήματα κρουστών με τη Νατάσα Χατζηανδρέου, ενώ από το 2014, είναι υπότροφος της Ακαδημίας της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου (Σ.Ο.Ν.Κ.). Το 2016, σε ηλικία 10 ετών, εντάχθηκε στο κλιμάκιο κρουστών της Σ.Ο.Ν.Κ. και πολύ σύντομα στη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου της οποίας είναι ο κορυφαίος κρουστός από το 2019. Με τη Σ.Ο.Ν.Κ. έχει συμμετάσχει σε σημαντικές συναυλίες τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, παρουσιάζοντας ποικίλο συμφωνικό και μπαλετικό ρεπερτόριο όπως 5 η Beethoven, Σουίτα Το πουλί της φωτιάς του Stravinsky, 5 η Tchaikovsky, τα μπαλέτα Coppelia και Κοιμωμένη Καλλονή, ενώ τον Μάρτιο και Νοέμβριο του 2022 συμμετείχε στην παρουσίαση Κλιμακίου της Σ.Ο.Ν.Κ. στην «Κυπρίων Συναυλία» στο Musikverein της Βιέννης. Έπαιξε επίσης σε συναυλίες πλάι στη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, στα πλαίσια συνεργασίας της με τη Σ.Ο.Ν.Κ. Επιδιώκοντας να βελτιώνει συνεχώς τις δεξιότητές του, ο Πέτρος έχει παρακολουθήσει masterclasses με τους Theodor Milkov και Marc Strobel. Τον Ιούλιο θα συμμετάσχει στη Διεθνή Ακαδημία Μαρίμπας Katarzyna Mycka (IKMMA 2023) στην Πολωνία, όπου θα παρακολουθήσει μαθήματα με διεθνούς φήμης καθηγητές κρουστών. Τα μελλοντικά σχέδια του Πέτρου περιλαμβάνουν μουσικές σπουδές στο εξωτερικό καθώς και τον συνεχή εμπλουτισμό των γνώσεων, τεχνικών και εμπειριών του στον τομέα των κρουστών.

4571823138238725 5 Petros Cheimonides photo 1
ΠΕΤΡΟΣ ΧΕΙΜΩΝΙΔΗΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ - μαέστρος

Ο Γιώργος Κουντούρης είναι ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου και της Ακαδημίας της. Είναι απόφοιτος του Κρατικού Κονσερβατορίου της Αγίας Πετρούπολης, όπου σπούδασε Διεύθυνση Οπερατικής και Συμφωνικής Μουσικής στην τάξη του Αλεξάντερ Αλεξέγιεβ, και Βιολί στην τάξη της Αντονίνα Καζάρενα. Αμέσως μετά την αποφοίτησή του, διορίστηκε στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες ως βοηθός μαέστρος της Φιλαρμονικής Ορχήστρας και της Συμφωνικής Ορχήστρας του UCLA. Έχει διευθύνει πληθώρα ορχηστρών σε Ευρώπη, Αμερική και Ρωσία. Ενδεικτικές είναι οι συνεργασίες του με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Αγίας Πετρούπολης, την Ορχήστρα Δωματίου Βιένης, την Κρατική Ορχήστρα Δωματίου του Ερμιτάζ, την Ορχήστρα Καμεράτα Φίλων Μουσικής Αθηνών, αλλά και με χορωδίες όπως η Lege Artis και Wiener Singakademie. Σημαντική είναι η παρουσία του σε μεγάλα μουσικά κέντρα όπως το Konzerthaus και το Musikverein Βιένης, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Bolshoi Zal της Φιλαρμονικής της Αγίας Πετρούπολης και το Royce Hall στο Λος Άντζελες. Με τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου πρωτοεμφανίστηκε το 2008 και έκτοτε παραμένει στενός συνεργάτης. Συνεργάστηκε με τις δισκογραφικές εταιρείες ECM και Zeus. Επιστημονικά άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στην ελληνική, αγγλική και ρωσική ενώ παρουσίασε μέρος της έρευνάς του σε διεθνή συνέδρια, ενώ έχει συγγράψει στην Ελληνική και Ρωσική την πρώτη ολοκληρωμένη μονογραφία για τη ζωή και το έργο του Μανώλη Καλομοίρη. Ο Γιώργος Κουντούρης είναι διδάκτωρ Μουσικολογίας και Διεύθυνσης Συμφωνικής και Οπερατικής Μουσικής.

4571824828121969 5 Yiorgos Kountouris photo 2
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ

4571825064425080 Kountouris photo 3
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Πέθανε ο θρύλος των μπλουζ Τζον Μάγιαλ - Οι καλλιτέχνες που επηρέασε με την μουσική του

Πέθανε ο θρύλος των μπλουζ Τζον Μάγιαλ - Οι καλλιτέχνες που επηρέασε με την μουσική του

Πέθανε ο θρύλος των μπλουζ Τζον Μάγιαλ - Οι καλλιτέχνες που επηρέασε με την μουσική του

Βίκυ Κάλλα & Παναγιώτης Τοφή | Ξεκλειδώνουν κίνηση και σώμα στο Μουσικό Χωριό Φέγγαρος

Βίκυ Κάλλα & Παναγιώτης Τοφή | Ξεκλειδώνουν κίνηση και σώμα στο Μουσικό Χωριό Φέγγαρος

Βίκυ Κάλλα & Παναγιώτης Τοφή | Ξεκλειδώνουν κίνηση και σώμα στο Μουσικό Χωριό Φέγγαρος

Πέθανε ο Abdul «Duke» Fakir των θρυλικών «Four Tops»

Πέθανε ο Abdul «Duke» Fakir των θρυλικών «Four Tops»

Πέθανε ο Abdul «Duke» Fakir των θρυλικών «Four Tops»