Touch(ed): μία ηχητική-θεατρική σόλο περφόρμανς

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 20.1.2023
Touch(ed): μία ηχητική-θεατρική σόλο περφόρμανς για τη σχέση δημιουργικότητας και σεξουαλικότητας και το gender bias απέναντι στις γυναίκες καλλιτέχνιδες.

Η διεθνής ομάδα Physical Plastic παρουσιάζει την Touch(ed), μια επινοητική ηχητική-θεατρική σόλο περφόρμανς που πραγματεύεται έμφυλα στερεότυπα και αντικρούει εδραιωμένα πολιτισμικά ιδεώδη που αφορούν στην οικειότητα τόσο στη ζωή, όσο και στην καλλιτεχνική δημιουργία.

Η παράσταση σατιρίζει το φαινόμενο της προσβολής της γυναίκας λόγω της σεξουαλικής της συμπεριφοράς («slut shaming») και τον ηθικό υποβιβασμό της ανύπαντρης γυναίκας στον αντίποδα του ιδεώδους της πυρηνικής οικογένειας για να θέσει το ερώτημα: μπορεί η τέχνη να είναι όχημα παρεμβατικών εναλλακτικών προτύπων έστω και αν αποδεικνύεται δύσκολο για τους δημιουργούς να τα υπερασπιστούν στην πραγματική τους ζωή;

Το έργο αντιπαραθέτει πρωτότυπο κείμενο, αποσπάσματα από δημοσιεύσεις σε κοινωνικά δίκτυα, αναφορές σε ερμηνείες εμβληματικών καλλιτεχνίδων της ποπ κουλτούρας, αυτοβιογραφικά στοιχεία, ζωντανή ηλεκτροακουστική μουσική από τον Γιάννη Χριστοφίδη, κίνηση και κινησιολογικές αναφορές σε πρακτικές του σύγχρονου χορού και παραπομπές στο μοχθηρό θηλυκό πνεύμα που συναντάται σε πολλές λαϊκές παραδόσεις παιχνιδιών με σχοινί.

Μέσα από τη μη γραμμική φόρμα η σκηνοθέτιδα, συγγραφέας και πρωταγωνίστρια της παράστασης KestrelFarin Leah διερωτάται κατά πόσο κυρίαρχα πολιτισμικά πρότυπα όπως της μητρότητας και της μονογαμίας εξυπηρετούν τελικά την αποσεξουαλικοποιημένη μητέρα-ηθοποιό στην προσπάθειά της να ισορροπήσει τις απαιτήσεις της μητρικής φροντίδας με την σωματική της υπέρβαση και μεταμόρφωση.

4433713799295778 33007

Η εικαστική εγκατάσταση και οι βίντεο προβολές είναι δημιουργία της μόνιμης συνεργάτιδας της ομάδας Dasha Sur. Μέρος της μουσικής είναι βασισμένο στο τραγούδι Gravity της «womb pop» καλλιτέχνιδας They/Live. Τα κοστούμια είναι δημιουργία της Stephanie Petagno και οι φωτισμοί του Βασίλη Πετεινάρη.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στην αγγλική γλώσσα και διαρκεί γύρω στη μία ώρα. Παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο Θέατρο Δέντρο στην Λευκωσία στις 2, 3 και 4 Φεβρουαρίου και στον Πολυχώρο Συνεργείο στην Λεμεσό στις 10 και 11 Φεβρουαρίου.

Η ομάδα Physical Plastic εδράζεται μεταξύ Λος Άντζελες και Λευκωσίας και αποτελείται από τους KestrelFarin Leah και Γιάννη Χριστοφίδη. Έχει παρουσιάσει έργο της στο Roy and Edna Disney CalArts Theatre στο Λος Άντζελες και συνεργαστεί με τον οργανισμό Los Angeles Nomadic Division, ενώ έχει λάβει υποστήριξη από τους New Music USA και Foundation for Contemporary Arts. Το 2017 είχε φιλοξενηθεί ως company-in-residence στο Watermil Centre του Robert Wilson.

Η Touch(ed) αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Φιλοξενίας για τις Παραστατικές και Ζωντανές Τέχνες του Δημοτικού Κέντρου Τεχνών Λευκωσίας στο Θέατρο Πόλης ΟΠΑΠ με τη συνεργασία του Ιδρύματος Πιερίδη και την υποστήριξη του Foundation for Contemporary Arts. Επιπλέον έρευνα πραγματοποιήθηκε στη Στέγη Χορού Λευκωσίας στο πλαίσιο του προγράμματος Artists in Process.

Ταυτότητα:

Σύλληψη, Σκηνοθεσία, Ερμηνεία: Kestrel Farin Leah

Πρωτότυπη ζωντανή μουσική, σχεδιασμός ήχου: Γιάννης Χριστοφίδης

Σκηνική εγκατάσταση και βίντεο προβολές: Dasha Sur

Σχεδιασμός φωτισμού: Βασίλης Πετεινάρης

Σχεδιασμός κοστουμιών: Stephanie Petagno

Προβολή: Λουκία Βασιλείου

Παραστάσεις:

Θέατρο Δέντρο, Λευκωσία

Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, 8μμ

Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου, 8μμ (Επίσημη Πρεμιέρα)

Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, 8μμ

Πολυχώρος Συνεργείο, Λεμεσός

Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου, 8μμ

Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου, 8μμ

Γενικό εισιτήριο: €15

Φοιτητικό εισιτήριο: €12

Εισιτήρια: www.soldoutticketbox.com ή στο ταμείο του θεάτρου πριν την έναρξη κάθε παράστασης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Νέα Σκηνή ΘΟΚ | Ακροάσεις για το έργο «Mère» του Ουαζντί Μουαουάντ

Νέα Σκηνή ΘΟΚ | Ακροάσεις για το έργο «Mère» του Ουαζντί Μουαουάντ

Νέα Σκηνή ΘΟΚ | Ακροάσεις για το έργο «Mère» του Ουαζντί Μουαουάντ

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ειρήνη Ανδρέου & Γιάννης Καραούλης | Με δοξάρι την αφήγηση, τις ιστορίες και τη φαντασία στο Μουσικό Χωριό «Φέγγαρος»

Ειρήνη Ανδρέου & Γιάννης Καραούλης | Με δοξάρι την αφήγηση, τις ιστορίες και τη φαντασία στο Μουσικό Χωριό «Φέγγαρος»

Ειρήνη Ανδρέου & Γιάννης Καραούλης | Με δοξάρι την αφήγηση, τις ιστορίες και τη φαντασία στο Μουσικό Χωριό «Φέγγαρος»