Sex Pistols και «The Simpsons»: Η βασίλισσα στην ποπ κουλτούρα

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 9.9.2022
Από ένα σινγκλ των Sex Pistols μέχρι την σειρά "The Simpsons", "The Crown" και τον Άντι Γουόρχολ, τα καμέο της Βασίλισσας Ελισάβετ στην ποπ κουλτούρα ήταν συχνά και αξέχαστα. 

Ορισμένες απεικονίσεις ήταν στοργικές, άλλες πιο εχθρικές, αλλά η ανεξίτηλη εικόνα της μονάρχης στην τέχνη, τη μουσική και τον κινηματογράφο εδραίωσε την κατάστασή της ως μία από τις πιο αναγνωρίσιμες ανθρώπους στον κόσμο.

Εδώ είναι μερικές από τις πιο αξέχαστες εμφανίσεις της:

"God Save The Queen"

Με τα μάτια και το στόμα της καλυμμένα με λέξεις με κολάζ, το εξώφυλλο του σινγκλ των Sex Pistols του 1977 "God Save The Queen" είναι μια από τις πιο εμβληματικές εικόνες του πανκ κινήματος -- και της Ελισάβετ II.

Ο καλλιτέχνης, Jamie Reid, δημιούργησε επίσης μια εκδοχή που απεικονίζει τη βασίλισσα με μια καρφίτσα ασφαλείας από το στόμα της και σύμβολα ναζιστικής σβάστικας στα μάτια της.

Από τα πολλά άλλα τραγούδια για τη βασίλισσα, το ευγενικό "Her Majesty" των Beatles το 1969 έρχεται σε αντίθεση με το "Elizabeth My Dear" στο ντεμπούτο άλμπουμ του 1989 των Stone Roses, όπου δήλωσαν ότι δεν θα ησυχάσουν μέχρι να χάσει τον θρόνο.

Το "The Queen Is Dead", το ομότιτλο κομμάτι από το επιτυχημένο άλμπουμ του 1986 από τους The Smiths, περιείχε τον τραγουδιστή Morrissey να τάσσεται ενάντια στη γοητεία των μέσων ενημέρωσης με τη βασιλική οικογένεια.

"Η ίδια η ιδέα της μοναρχίας και της βασίλισσας της Αγγλίας ενισχύεται και γίνεται να φαίνεται πιο χρήσιμη από ό,τι είναι πραγματικά", δήλωσε ο Morrissey στο περιοδικό NME. "Το όλο πράγμα μοιάζει με αστείο. Ένα φρικτό αστείο."

Το 2005, το συγκρότημα ηλεκτρονικής μουσικής Basement Jaxx φαντάστηκε τη βασίλισσα σε μια βραδινή έξοδο στο Λονδίνο για το μουσικό βίντεο για το "You Don't Know Me", δείχνοντάς της να επισκέπτεται ένα στριπτιτζάδικο και να τσακώνεται.

Μεταξοτυπίες του Γουόρχολ

Η βασίλισσα υπήρξε μοντέλο για πολλούς καλλιτέχνες κατά τη διάρκεια της βασιλείας της, συμπεριλαμβανομένων των Cecil Beaton, Lucian Freud και Annie Leibovitz, στη δουλειά ή με την οικογένειά της.

Λίγοι, όμως, αιχμαλώτισαν τη φαντασία του κοινού όπως οι technicolor μεταξοτυπίες του Άντι Ουόρχολ, ως μέρος μιας σειράς του 1985 για τις βασιλεύουσες βασίλισσες.

Ο Γουόρχολ χρησιμοποίησε μια επίσημη φωτογραφία που προσάρμοσε σε μια σειρά χρωμάτων και στυλ -- μια επεξεργασία που χρησιμοποιήθηκε επίσης για να απεικονίσει αστέρια όπως η Μέριλιν Μονρόε.

Στην οθόνη

Αναγνωρισμένη εύκολα από την αυστηρή προφορά της και τα έντονα χρωματιστά ρούχα της, η βασίλισσα απεικονιζόταν πολύ σε κινούμενα σχέδια, τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες.

Εμφανίστηκε πολλές φορές στην καλτ αμερικανική σειρά "The Simpsons", συμπεριλαμβανομένου ενός επεισοδίου όπου ο κύριος χαρακτήρας, συγκρούστηκε στη χρυσή της άμαξα στο παλάτι του Μπάκιγχαμ.

Η μονάρχης εμφανίστηκε στο βρετανικό σατιρικό κουκλοθέατρο "Spitting Image" και στην παιδική τηλεοπτική επιτυχία "Peppa Pig", όπου πήδηξε σε λασπωμένες λακκούβες.

Συμμετείχε επίσης στις ταινίες "Minions", "Austin Powers in Goldmember" και "The Naked Gun" μεταξύ πολλών άλλων -- σε μερικές από αυτές που υποδύθηκε η Jeannette Charles, η πιο διάσημη βρετανίδα όμοιά της.

Ιδιωτική ζωή

Η βασίλισσα έδινε σπάνια συνεντεύξεις και δεν έδωσε ποτέ λεπτομέρειες για τις πιο ιδιωτικές της στιγμές.

Αλλά οι κινηματογραφικές απεικονίσεις της ζωής που υποτίθεται ότι έκανε πίσω από τις πύλες του παλατιού ήταν πολλές.

Διατυπωμένα σε ταινίες, θεατρικά έργα και τηλεοπτικά προγράμματα, όλα βοήθησαν στη διαμόρφωση της κοινής αντίληψης για τη βασιλική οικογένεια.

Απεικονίστηκε ως παιδί στη βραβευμένη με Όσκαρ ταινία "The King's Speech", για τον αγώνα του πατέρα της, Βασιλιά George VI να ξεπεράσει το τραύλισμα του, και ως μονάρχης, που αντιμετωπίζει την οργή του κοινού μετά τον θάνατο της νύφης της πριγκίπισσας το 1997. Νταϊάνα, στη « Η Βασίλισσα».

Μία από τις πιο επιδραστικές ήταν η τηλεοπτική σειρά του Netflix με μεγάλη επιρροή "The Crown", η οποία αφηγούνταν με πολυτελείς λεπτομέρειες την ιστορία της βασίλισσας και του συζύγου της Φίλιππου πριν από την άνοδό της στον θρόνο, με οικογενειακές διαμάχες, σκάνδαλα και πολιτικές κρίσεις.

Μετά από χρόνια χρήσης και κατάχρησης της εικόνας της, η βασίλισσα βγήκε η ίδια στην οθόνη το 2012 σε ένα σκετς για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου.

Γυρίστηκε περιτριγυρισμένη από τα αγαπημένα της σκυλιά κοργκί στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ καθώς συνάντησε τον πρωταγωνιστή του Τζέιμς Μποντ Ντάνιελ Κρεγκ, ο οποίος ήταν ντυμένος ως ο ευγενικός κατάσκοπος με μαύρη γραβάτα.

«Καλησπέρα, κύριε Μποντ», είπε, προτού το ζευγάρι μπει σε ένα ελικόπτερο για να πετάξει στο Λονδίνο και μετά να πέσει με αλεξίπτωτο στο στάδιο.

Το 2016, εμφανίστηκε επίσης σε ένα βίντεο με τον εγγονό της Πρίγκιπα Χάρι, στο οποίο εμφανιζόταν επίσης ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα, για να προωθήσει το πρωτάθλημα βετεράνων αθλημάτων του πρίγκιπα, τους Invictus Games.

Μία από τις τελευταίες της εμφανίσεις ήταν με τον δημοφιλή παιδικό τηλεοπτικό χαρακτήρα κινουμένων σχεδίων, Paddington Bear, στους εορτασμούς του Platinum Jubilee τον Ιούνιο.

Το ζευγάρι μοιράστηκε την αγάπη για τα σάντουιτς μαρμελάδας στο ρυθμό του ύμνου των Queen "We Will Rock You" για την έναρξη μιας ποπ συναυλίας με αστέρες της μουσικής.

ΠΗΓΗ: france24

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Υπαίθριο σινεμά στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Κύπρου - Το πρόγραμμα

Υπαίθριο σινεμά στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Κύπρου - Το πρόγραμμα

Υπαίθριο σινεμά στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Κύπρου - Το πρόγραμμα

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Νέα Σκηνή ΘΟΚ | Ακροάσεις για το έργο «Mère» του Ουαζντί Μουαουάντ

Νέα Σκηνή ΘΟΚ | Ακροάσεις για το έργο «Mère» του Ουαζντί Μουαουάντ

Νέα Σκηνή ΘΟΚ | Ακροάσεις για το έργο «Mère» του Ουαζντί Μουαουάντ

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες