Αμάλ, Αμάλ, σκέπασε κι εμάς!

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 20.10.2014

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως

* Έβλεπα τους καημένους τους νομικούς και τους λυπόμουνα.


* Τόσα χρόνια μόρφωσης, σκληρής δουλειάς, προσπάθειας να αναδείξουν το δικηγορικό τους γραφείο σε ένα από τα κορυφαία στη Μεγάλη Βρετανία.


* Και το κατάφεραν.


* Κι ύστερα, να έρχεται η Αμάλ.


* Κι όλα τέλειωσαν.


* Μια νεότατη, μορφωμένη, όμορφη, σικάτη γυναίκα να ακυρώνει τα ονόματά τους.


* Δεν υπήρχαν στην Αθήνα ο Τζέφρι Ρόμπερτσον και ο Νόρμαν Πάλμερ. Μόνο η Αμάλ Αλαμουντίν Κλούνεϊ επισκέφτηκε τη χώρα, έκανε όλες τις δηλώσεις, έφαγε στο Ψαρολίμανο, ξεναγήθηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης, συνάντησε τον πρωθυπουργό της Ελλάδας.


* Και βεβαίως μόνο η Αμάλ θα φέρει τα γλυπτά του Παρθενώνα πίσω στην Ελλάδα.


* Το περίεργο είναι πως, πράγματι, η Αμάλ θα το πετύχει. Ας κάνει μια μικρή, ενδεικτική έρευνα κάποια... "Γκάρντιαν", να δούμε τι λέει η κοινή γνώμη στη Βρετανία γι' αυτό το θέμα. Να επιστραφούν τα γλυπτά ή όχι;


* Είμαι σίγουρη -δεν παίρνω κι όρκο- πως η εικόνα έχει αλλάξει απ' όταν ήρθε στο προσκήνιο η Αμάλ [πόσω μάλλον απ' όταν ήρθε στο προσκήνιο ο Τζορτζ]. Ήταν περίπου διχασμένοι οι Βρετανοί σχετικά με τα γλυπτά. Σήμερα θεωρώ πως η ζυγαριά θα βαραίνει προς την πλευρά του ελληνικού αιτήματος.


* Βεβαίως, η μετατόπιση του κοινού δεν ήρθε τώρα. Εδώ και καιρό γίνεται ζύμωση υπέρ της επιστροφής. Πείστηκε ο Τζόναθαν Τζόουνς, ο κριτικός της "Γκάρντιαν", και έτσι πείστηκε ο κόσμος της τέχνης για την επιστροφή. Είχαμε και δικαστικές υποθέσεις που αποτελούν ένδειξη πως κάτι αλλάζει. Πέρα από τους διάφορους "επαναπατρισμούς" από μουσείο σε μουσείο και από χώρα σε χώρα, είχαμε το εξής καθοριστικό: τον Δεκέμβρη '13, το Βρετανικό Μουσείο αποφάσισε να επιστρέψει έξι ανθρωπόμορφα πιόνια προερχόμενα από το νησί Λιούις της Σκωτίας, ώστε να εκτίθενται στο νέο μουσείου του Κάστρου του Λιούις που θα είναι έτοιμο το 2016.


* Μπορεί η επιστροφή να ήταν ένα "καλόπιασμα" ενόψει του γνωστού δημοψηφίσματος.


* Ωστόσο ίσως να αποδειχθεί κίνηση ματ για το Βρετανικό Μουσείο, αφού καταλύει την "άκαμπτη" στάση του μουσείου σχετικά με επιστροφές πολιτιστικών αγαθών στις χώρες όπου ανήκουν, δημιουργεί και προηγούμενο!


* Αυτό το κείμενο θέλει να καταδείξει πως κάθε μικρή ή μεγάλη κίνηση, γραμμένη στα πρωτοσέλιδα ή στις πίσω σελίδες των εφημερίδων, έχει τη σημασία της για το τελικό αποτέλεσμα.


* Το οποίο έρχεται μετά από πολλή προσπάθεια, βήμα-βήμα, με συγκεκριμένη στόχευση.


* Η Αμάλ, η τέλεια προσωποποίηση του girl power που ζηλεύουμε και θαυμάζουμε μαζί, θα πάρει τη νίκη. Απλώς δεν θα είναι όλη δική της. Ας το ξέρουμε από τώρα.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ