Έχεις ακούσει τη συζήτηση για το ενωτικό δημοψήφισμα;

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 16.8.2017

Ναι, έχω ακούσει για το ενωτικό δημοψήφισμα και λόγω προϋπάρχουσας γνώσης αλλά και λόγω των αντιδράσεων που προκλήθηκαν εξαιτίας της πρότασης ενός συγκεκριμένου πολιτικού κόμματος για τον εορτασμό του. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που ήδη γνώριζα για το ενωτικό δημοψήφισμα από το μάθημα της Ιστορίας, συνεπώς μπορούσα να εκφέρω άποψη περί του θέματος. Πέραν τούτου, όμως, η συζήτηση που προκλήθηκε μου κίνησε την περιέργεια για να ψάξω περισσότερα για το θέμα. Βασική μου αρχή είναι ότι η Ιστορία έχει την ικανότητα της χειραφέτησης των ατόμων, συνεπώς το αναφαίρετο δικαίωμα του λαού να αποφασίζει για το μέλλον του και να αυτοκαθορίζεται ως ο ελληνοκυπριακός λαός που επιθυμεί την ένωση με την εθνική εστία, Ελλάδα, πρέπει να γίνεται γνωστό και να παρουσιάζεται όπως ακριβώς έχει. Θεωρώ το ενωτικό δημοψήφισμα ως την απάντηση του κατακτημένου κυπριακού λαού στην καταπάτηση των δικαιωμάτων του και στην κυριαρχία των ξένων στοιχείων πάνω στη δική του γη. Ανεξαρτήτως του αν λήφθηκε ή όχι τελικά υπόψη, η καθολικότητα του αποτελέσματος καταδεικνύει ότι η Ένωσις αποτελούσε σφοδρή επιθυμία όλων. Αδιαμφισβήτητα, ένα δημοψήφισμα το οποίο καθορίζει κατά κάποιο τρόπο την εθνική μας ταυτότητα πρέπει να αναφέρεται στην τάξη με τρόπο διακριτικό, που να προάγει τον εθνισμό και όχι τον εθνικισμό. Θα πρέπει λοιπόν να απαλλαγούμε από την τυπική ανάγνωση κειμένων και να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε πραγματικά τις αιτίες και τη φύση του δημοψηφίσματος αυτού, γεγονός το οποίο εξαρτάται τόσο από τη μαθητιώσα νεολαία όσο και από την επιθυμία του καθηγητή να αναφερθεί στο θέμα αυτό. Καταληκτικά, η αναφορά στο θέμα αυτό αποτελεί -κατά τη γνώμη μου- χρέος μας, γιατί είναι ο ελάχιστος φόρος τιμής στους ανθρώπους που υπέμειναν την καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, πολεμώντας όμως με κάθε μέσο για την εξασφάλιση της ελευθερίας τους.


Μικαέλλα, 17 ετών

Ναι, έχω ακούσει τη συζήτηση για το ενωτικό δημοψήφισμα και γνωρίζω τι είναι. Πιστεύω πως κακώς ενοχλήθηκαν όσοι ενοχλήθηκαν, αφού δεν υπάρχει λόγος εναντίωσης σε μια ολιγόλεπτη αναφορά για ένα αδιαμφισβήτητο ιστορικό γεγονός. Επίσης, θεωρώ το Ενωτικό Δημοψήφισμα ένα σημαντικό γεγονός για την ιστορία αυτού του τόπου, αφού αποτέλεσε ένδειξη εθνικής αυτογνωσίας και έκφραση του αναφαίρετου δικαιώματος της αυτοδιάθεσης του Κυπριακού λαού, γι’ αυτό και πρέπει να τιμάται. Τέλος, πιστεύω ότι η ιστορία ενός λαού πρέπει να γίνεται σεβαστή από όλους και όχι να αποκρύπτεται.

Χρυσοβαλάντης, 17 ετών

Ναι, έχω ακούσει για το ενωτικό δημοψήφισμα και ενδιαφέρθηκα να μάθω περισσότερα. Το δημοψήφισμα αυτό το αντιλήφθηκα ως ένα αναφαίρετο δικαίωμα της Βουλής να αποφασίζει.

Όπως έχω ενημερωθεί για το ενωτικό δημοψήφισμα, όταν έγινε ήταν μια έκφραση της αυτοδιάθεσης του κυπριακού ελληνισμού. Όπως κάθε λαός εξάλλου -γιατί όχι κι εμείς- είχαμε το δικαίωμα να αποφασίσουμε τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον, το δικό μας και των επόμενων γενεών, με σεβασμό πάντα στη δημοκρατία και την ελευθερία. Η βούληση, λοιπόν, ενός λαού δεν πρέπει να είναι υπό την αίρεση άλλων – είτε ξένων είτε ατομικών συμφερόντων των λίγων.

Αναντίρρητα, τα σχολεία οφείλουν να θέτουν τέτοιου είδους συζητήσεις, αφενός για την ενημέρωση των μαθητών όσον αφορά το status quo της εποχής και αφετέρου για την καλλιέργεια της κριτικής μας σκέψης, η οποία δυστυχώς απουσιάζει στην πλειοψηφία των νέων. Βέβαια, η ενημέρωση αυτή πρέπει να είναι αντικειμενική, απαλλαγμένη από οποιεσδήποτε τροποποιήσεις και, το σημαντικότερο, να μην προσπαθεί να ποδηγετήσει τους μαθητές.

Λυκούργος, 17 ετών

Ναι, έχω ακούσει για το ενωτικό δημοψήφισμα. Δεν ασχολήθηκα πολύ όμως. Αντιλαμβάνομαι πως χρησιμοποιήθηκε σαν πρόσχημα για να σταματήσουν οι συνομιλίες για την επίλυση του Κυπριακού. Γενικά θεωρώ πως καλό θα ήταν να δοθεί τέλος στην αναφορά στις επετείους, αν θέλουμε να λέμε ότι ζούμε σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία. Ωστόσο αν θέλουν να τις γιορτάζουμε, θα τις γιορτάζουμε και δεν μπορεί να γίνει κάτι γι’ αυτό.

Στέφανος, 17 ετών



Ανοιχτή πρόσκληση

Το πολιτιστικό ένθετο «Παράθυρο» διαθέτει μια σελίδα από το 16σέλιδο ένθετό του για τους εφήβους. Παρέχουμε ένα βήμα ελεύθερης έκφρασης με σκοπό την καταγραφή μιας εικόνας των θέσεων / σκέψεων / απόψεων και του αισθητικού κόσμου των εφήβων.

Προτείνουμε το #σκασιαρχείο από τους συμβατικούς τρόπους σκέψης που επιβάλλει το στενό σχολικό περιβάλλον και το άνοιγμα σε ένα μεγαλύτερο κοινωνικό σύνολο, εν προκειμένω στο κοινό μιας ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδας. Στείλτε μας το ενδιαφέρον σας για συμμετοχή στο parathiro@politis-news.com.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τα ξένα ονόματα και πώς γράφονται στην Ελληνική

Τα ξένα ονόματα και πώς γράφονται στην Ελληνική

Τα ξένα ονόματα και πώς γράφονται στην Ελληνική

«Ένα πανεπιστήμιο υπάρχει, το βιβλίο»!

«Ένα πανεπιστήμιο υπάρχει, το βιβλίο»!

«Ένα πανεπιστήμιο υπάρχει, το βιβλίο»!

Έριδες γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Έριδες γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Έριδες γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η ελληνική διάλεκτος της Καππαδοκίας Μικράς Ασίας

Η ελληνική διάλεκτος της Καππαδοκίας Μικράς Ασίας

Η ελληνική διάλεκτος της Καππαδοκίας Μικράς Ασίας