Το ότι πέφτουν οι συνδρομές του Netflix το είδατε και το σχολιάσατε φαντάζομαι. Όμως και η Meta του Facebook και του Instagram αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα: δεν μπορεί να βρει καινούργιους συνδρομητές. Μήπως τελειώνουν οι άνθρωποι;
Μάλλον όχι. Πιθανόν όμως να τελειώνουν οι χρήστες που είναι online. Ας μην ξεχνιόμαστε, υπάρχουν πολλές περιοχές στον πλανήτη, περιοχές εμπόλεμες, περιοχές πάμφτωχες, περιοχές με αστρονομικά ποσοστά αναλφαβητισμού που τα social είναι η τελευταία από τις ανησυχίες τους.
Περισσότεροι από 4 στους 10 ανθρώπους στον κόσμο μας, άρα περίπου 3 δισ. άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ούτε στο σπίτι ούτε στο κινητό, σύμφωνα με υπολογισμούς της Παγκόσμιας Τράπεζας και του ΟΗΕ (χρήστης του διαδικτύου θεωρείται αυτός που έχει μπει μια φορά σε διάστημα τριών μηνών). Και μάλιστα αυτό συμβαίνει σε κάποιες από τις πολυπληθέστερες χώρες όπως το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές και η Νιγηρία. Ακόμα και στην Ινδία όπου τα τελευταία χρόνια παρουσιάστηκε μια πολύ μεγάλη ανάπτυξη (με τις εταιρείες να σφάζονται για καινούργιους συνδρομητές εκεί), το 60% των Ινδών δεν χρησιμοποιεί διαδίκτυο. Το ίδιο και ο μισός πληθυσμός της Ινδονησίας, της τέταρτης μεγαλύτερης χώρας του κόσμου.
Μην νομίζετε όμως, και σε ανεπτυγμένες χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Βραζιλία, υπάρχει ένα 10% που επίσης δεν έχει πρόσβαση. Αλλά αυτό το ποσοστό είναι λογικό. Και υπάρχει και μια τρίτη περίπτωση χωρών με σημαντικότερη την Κίνα, όπου ο πληθυσμός είναι μεν κατά πλειοψηφία στο διαδίκτυο όμως δεν έχει πρόσβαση στις μεγάλες πλατφόρμες. Μ' αυτά και με κείνα δεν έμειναν και πολλοί στο κόλπο.
Θέλω να κάνω μια παρένθεση εδώ με αφορμή κάτι που με ρώτησαν πριν από λίγες μέρες. Τα προφίλ στο Facebook των περισσοτέρων από μας έχουν σχεδόν φτάσει στο όριο των 5.000 φίλων από τη στιγμή που στην πανδημία μπήκαν όλοι, κυριολεκτικά όλοι στο Facebook. Με ρώτησαν λοιπόν για το άνοιγμα αυτού το περίφημου προφίλ Β. Ξέρετε που έχεις ένα προφίλ Valia Kaimaki και μετά ανοίγεις το Valia Kaimaki B ή το Βάλια Καϊμάκη, OXI. Μην το κάνετε. Κατ' αρχάς θα μπλέξετε άσχημα. Θα πρέπει να ποστάρετε και στα δύο ή να κάνετε tag το άλλο προφίλ (Valia Kaimaki is with Βάλια Καϊμάκη). Κατά δεύτερον αν έχετε τόοοοοσους πολλούς φίλους κάντε το προφίλ σας δημόσιο, πηγαίνετε στις ρυθμίσεις και αφήστε να σας κάνουν follow. Εν τω μεταξύ «ξεκαθαρίστε» και κανέναν που δεν σας έχει κάνει ποτέ like σε τίποτα! Υπάρχει και η λύση να γίνετε από προφίλ σελίδα αλλά και πάλι μπλέξιμο είναι γιατί θα πρέπει να συντηρείτε και τα δύο. Εντάξει, δεν μπορούμε να πάρουμε την απόφαση να φύγουμε από τα social μη φορτωνόμαστε και λογαριασμούς όμως!
Πίσω στο θέμα μας, ο χώρος της τεχνολογικής βιομηχανίας γνωρίζει το πρόβλημα αφού βλέπει ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης με όρους συνδρομητών μόνο χειρότερα πηγαίνουν από τρίμηνο σε τρίμηνο. Αν βάλεις και τους νέους παίκτες στο παιχνίδι (βλ. Disney+ για το Netflix) τότε τα πράγματα είναι δυσοίωνα.
Τι μπορεί να γίνει; Ακόμα καλύτερα τι μπορούν να κάνουν; Να επενδύσουν σε υποδομές εκεί όπου θα μπορούσαν να βρίσκονται οι επόμενοι δυνητικοί πελάτες τους. Γιατί το πρόβλημα είναι όντως μεγάλο. Στην Κολομβία ας πούμε οι μελέτες δείχνουν ότι τα δύο τρίτα του πληθυσμού έχουν πρόσβαση (σύμφωνα με τον κανόνα του τριμήνου) όμως μόνο οι μισοί έχουν γρήγορη και αξιόπιστη σύνδεση.
Όχι ότι περιμένουμε από το Facebook ή το Spotify ν' αρχίσουν να περνάνε καλώδια αλλά κάποια στιγμή θα καταλάβουν ότι για να συντηρήσουν τα τεράστια κέρδη τους θα πρέπει ν' αποχωριστούν κάποια. Και βασική προϋπόθεση για να έχουν νέους συνδρομητές είναι οι συνδρομητές αυτοί να έχουν διαδίκτυο και μάλιστα γρήγορο.
Εμείς οι υπόλοιποι, όσα γκατζετάκια κι αν αγοράσουμε, όσο και ν' αντικαταστήσουμε με έξυπνες λάμπες τις παλιές μας, όσο και ν' ακολουθούμε κάθε μόδα και κάθε τάση, δεν θα καταφέρουμε να τους κάνουμε πολύ πιο πλούσιους. Αν ενδιαφέρονται… ιδού η Αφρική και η Ασία, ιδού και το πήδημα…
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.