Το ντουέτο arisandmartha στο Open House Festival

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 27.9.2019

Η περφόρμανς touching.just του καλλιτεχνικού ντουέτου arisandmartha θα δοθεί στο πλαίσιο του φετινού Open House Festival, που ξεκινά στις 4 Οκτωβρίου στη Λεμεσό.


Το ντουέτο συμμετέχει στο φεστιβάλ αντικαθιστώντας την παράσταση Des gestes blancs των Naif Production, που ακυρώθηκε λόγω σοβαρού τραυματισμού του χορογράφου/χορευτή Sylvain Bouillet.

Το touching.just, περιστρέφεται γύρω από τις σύντομες, επεισοδιακές συναντήσεις δύο χαρακτήρων, σε μια προσπάθεια να συνδεθούν και να αλληλεπιδράσουν. Περνώντας στην πορεία τους εναλλάξ από άβολες και περισσότερο οικείες καταστάσεις, αναζητούν τον κοινό τόπο. Σχεδόν! Ένα ρυθμικό παιχνίδι κίνησης και ήχου, που οδηγεί σε μη γραμμικές αναγνώσεις. To έργο έχει βασιστεί στη μεταγραφή γραφικής παρτιτούρας σε κίνηση και η σπονδυλωτή δομή του αποτελείται από τυχαίες και χιουμοριστικές συναντήσεις σε μια προσπάθεια διαπραγμάτευσης των ορίων με τον άλλο. Το touching.just δημιουργήθηκε την άνοιξη του 2017 στην Αθήνα, επιλέχθηκε στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα χορού Aerowaves 2018, και έχει παρουσιαστεί στο ARC for Dance Festival #9 - Αθήνα, Spring Forward 2018 - Σόφια, Zurcher Theater Spektakel Ζυρίχη - 2018, The Place Λονδίνο - 2018, Theatre Vanves Παρίσι - 2019, Motum Festival Θεσσαλονίκη 2019 και Festival Conformazioni Παλέρμο - 2019. touching.just 2017 duet |

Συντελεστές:

Χορογραφία/ performers Άρης Παπαδόπουλος, Μάρθα Πασακοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμού Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Σχεδιασμός σκηνικού/ ήχου Άρης Παπαδόπουλος, Μάρθα Πασακοπούλου
Φωτογραφία & βίντεο Μάνος Αρβανιτάκης
Παραγωγή arisandmartha

Ο Άρης Παπαδόπουλος και η Μάρθα Πασακοπούλου είναι χορευτές και δημιουργοί με έδρα την Αθήνα. Ακολουθώντας παράλληλα ανεξάρτητες καλλιτεχνικές πορείες, δουλεύουν μαζί από το 2016 ως arisandmartha θέτοντας σε κοινή διερεύνηση τα προσωπικά ενδιαφέροντα και την αισθητική τους στην περιοχή του χορού, της performance και του site specific. Το πρώτο τους έργο touching.just επιλέχθηκε στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα χορού Aerowaves 2018 και έχει παρουσιαστεί έκτοτε στην Ελλάδα την Ευρώπη. Έχουν αναπτύξει και δημιουργήσει ακόμη τα έργα ‘Five Steps to Save the World’ (The Performance Shop - Φεστιβάλ Αθηνών 2018) και Lucy.tutorial for a ritual (Φεστιβάλ Αθηνών 2019, Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας 2019) ως επιχορηγούμενη ομάδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού 2018-19 και με την υποστήριξη του Κέντρου Μελέτης Χορού Ι & Ρ Ντάνκαν - Αθήνα, Garage Performing Arts Center - Κέρκυρα, KLAP Maison pour la danse - Marseille and Flux Laboratory (FLUXUM FOUNDATION) Geneva. Ευέλικτοι και ανοιχτοί στη διπλή ιδιότητα του χορευτή-χορογράφου, εξετάζουν και επαναπροσδιορίζουν το κοινό έδαφος μεταξύ τους με κάθε νέα απόπειρα σκηνικής συνύπαρξης.

Ο Άρης Παπαδόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Aποφοίτησε από την Αρχιτεκτονική Σχολή Αθηνών-ΕΜΠ (2009) και την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, Αθήνα (2012). Έχει χορέψει για τις ομάδες Ελεύθερη Πτώση (2012), Κι Όμως Κινείται (2013-14), Oμάδα σύγχρονου χορού Πέρσας Σταματοπούλου (2015), Χοροθέατρο ΟΚΤΑΝΑ – Κωνσταντίνος Ρήγος (2012-2017), Apotosoma dance co. - Αντώνης Φωνιαδάκης (2015), David Dorfman (2016). Είναι σταθερός συνεργάτης της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση (2013-2017) για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα χορού Dancing To Connect για εφήβους. Ως performer έχει συνεργαστεί με τον εικαστικό Στέφανο Τσιβόπουλο (One Too Many, Project Syntagma, Kalfayan Gallery 2017), το Flux Laboratory (Lagune, ΕΜΣΤ 2016), το Palais de Tokyo (Prec(ar)ious Collectives, 2017), τον Γιάννη Βαρελά (Monster, 2017), την Βιτόρια Κοτσάλου (Day Out of Time, 2017) και την Dora Garcia (The Sinthome Score, Άγραφη Βιβλιοθήκη, AnnexM, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 2018-19. Από το 2016 συνεργάζεται με την βρετανική ομάδα Arbonauts (Between the Dog and the Wolf, London 2018), καθώς και με την HIMHERANDIT Productions για τa έργa ReDoing Gender 2.0 (2018-19), Mass Effect και Champions (2019-2020). Είναι συν-ιδρυτής, δημιουργός και περφόρμερ της ομάδας χορού ‘arisandmartha’ και μαζί με την Μάρθα Πασακοπούλου, έχουν αναπτύξει και παρουσιάσει τα έργα 'touching.just' (Αθήνα 2017 - περιοδεία 2018-19), ‘Five Steps to Save the World’ (The Performance Shop - Φεστιβάλ Αθηνών 2018) και Lucy.tutorial for a ritual (Φεστιβάλ Αθηνών 2019, Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας 2019). Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τις κατασκευές χώρων, την έννοια του τοπίου και του site-specific ως πεδία δράσης του κινούμενου σώματος, ενώ πειραματίζεται και ανακαλύπτει δική του εικαστική και κινητική γλώσσα. Είναι φιλοξενούμενος καλλιτέχνης του Onassis-AIR για το πρόγραμμα Critical Practices, International Artistic Research Program - Spring 2020.

Η Μάρθα, γεννημένη στον Πειραιά το 1984, σπούδασε χορό στην Ανώτερη Επαγγελματική σχολή Ν. Κονταξάκη (2006), και Χημεία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 2011 ολοκλήρωσε τις Μεταπτυχιακές σπουδές της στο London Contemporary Dance School, με ενδιαφέρον στον αυτοσχεδιασμό και την αντιληπτικότητα του περφόρμερ, και έκτοτε έχει συνεργαστεί ως χορεύτρια με διάφορους χορογράφους όπως τους Wally Cardona, Eva Recacha, Robert Clark, Sung Im Her, Michael Klien, Leila McMillan, Roberta Jean, Seke Chimutengwende, Άρτεμη Λαμπίρη, Ανδρονίκη Μαραθάκη, τις ομάδες Requardt & Rosenberg, Backsteinhaus Production, David Dorfman Dance, και τους καλλιτέχνες Tino Sehgal (Tate Modern/ Roman Agora/ Palais de Tokyo), Στέφανο Τσιβόπουλο (Kalfayan Gallery) και Marina Abramovic (Serpentine Gallery/ Benaki Museum), όπου το 2016 αναβίωσε δύο αρχειακά έργα της Cleaning The Mirror και Art Must Be Beautiful, Artist Must Be Beautiful, στα πλαίσια της έκθεσης AS ONE στο Μουσείο Μπενάκη. Είναι υπότροφος Α. Σ. Ωνασείου, Ι. Φ. Κωστοπούλου και Σκυλίτση, ενώ το 2015 έλαβε επίσης την υποτροφία danceweb από το Φεστιβάλ χορού Impulstanz στη Βιέννη. Τελευταία πειραματίζεται με τη δική της χορογραφική δουλειά και το 2017 σε συνεργασία με τον Άρη Παπαδόπουλο δημιούργησαν το έργο touching.just, με το οποίο επιλέχθηκαν ως Aerowaves 2018 Artists, δημιούργησαν την ομάδα arisandmartha και συνέχισαν με τα έργα Five Steps to Save the World(Performance Shop, Φεστιβάλ Αθηνών, 2018) και Lucy. tutorial for a ritual (Φεστιβάλ Αθηνών 2019, Φεστιβάλ Καλαμάτας). Η Μάρθα είναι 2019/20 Artworks Fellow του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος.

+ Στις 5 Οκτωβρίου στις 20:30 στον Τεχνοχώρο της ΕΘΑΛ [Φραγκλίνου Ρούσβελτ 76, Λεμεσός], στο πλαίσιο του Open House Festival.

Εισητήρια προς 8 ευρώ [κάρτα φεστιβάλ για όλες τις παραστάσεις [πλην της Transfiguration] προς 25 ευρώ. Πληροφορίες: project@dancehouselemesos.com

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
24η Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου|Οι παράλληλες δράσεις

24η Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου|Οι παράλληλες δράσεις

24η Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου|Οι παράλληλες δράσεις