Της υπέρβασης / Of transcendence

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 2.2.2022

Συναυλία με έργα του Κύπριου συνθέτη Φαίδρου Καβαλλάρη με γενικό τίτλο ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ οργανώνει το Γαλλικό Ινστιτούτο Κύπρου στο πλαίσιο της Γαλλικής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Στη συναυλία συμμετέχει η εκλεκτή σολίστ Γαλλίδα βιολίστρια Σάσκια Λετιέκ και το κουαρτέτο εγχόρδων Φουσιόνια που έχει ως βάση την Κύπρο και αποτελείται από τους Μάριο Ιωάννου – βιολί, Σάββα Λαγού – βιολί, Σορίν Αλεξάντρου Χορλέα – βιόλα και Ρόμπερτ Γκροντ – βιολοντσέλο.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έξι έργα που καλύπτουν μια μακρά περίοδο της δημιουργικής προσπάθειας του συνθέτη. Ανάμεσά τους το έργο «ΥΠΕΡΒΑΣΗ – Εωθινό Τραγούδι» για σόλο βιολί (1984) και «ΥΠΕΡΒΑΣΗ β» για δυο βιολιά και βιολοντσέλο (1988 - 89) που είναι αφιερωμένα στη μνήμη του πατέρα και της μητέρας του συνθέτη αντίστοιχα. Μαζί και το «ΚΥΠΡΙΑΚΟ – της Υπέρβασης» για βιολί, βιόλα, βιολοντσέλο και σήμαντρα (2002 / 2010). Στη συναυλία θα παρουσιαστούν και δύο έργα σε παγκόσμια πρώτη εκτέλεση, το «ΑΡΧΑΪΚΟ – Ινδοκυπριακό» για σόλο βιολί (2016 - 17) και το πιο πρόσφατο «ΨΥΧΗΛΑΤΟΝ» για βιολί και κουαρτέτο εγχόρδων (2022).

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 19 Φεβρουαρίου 2022 και ώρα 8:00 μ.μ. στο Θέατρο Παλλάς στη Λευκωσία.

Εισιτήρια προς €15 και €10 (μειωμένο) από τη Sold Out Tickets και στην είσοδο την ημέρα της συναλίας.

Πληροφορίες στο τηλέφωνο: 99 553174

Φαίδρος Καβαλλάρης

Κύπριος μουσικός, συνθέτης, μουσικολόγος, δάσκαλος, μαέστρος και εκτελεστής δικών του έργων σε συναυλίες του, με 50 χρόνια μουσικής παρουσίας και προσφοράς.

Γεννήθηκε στη Λάπηθο το 1950 και εκεί αναγιώθηκε. Ήταν μέλος της Φιλαρμονικής του Γυμνασίου Λαπήθου και αργότερα της Στρατιωτικής Μουσικής της Εθνικής Φρουράς παίζοντας κλαρίνο.

Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Λονδίνο αρχίζοντας παράλληλα σπουδές και μια μακρόχρονη εξερεύνηση της μουσικής σε πολλές χώρες και διαφορετικές ηπείρους. Κατέχει δίπλωμα σύνθεσης από τη Μουσική Σχολή Εκόλ Νορμάλ του Παρισιού (1992) και τον τίτλο του Διδάκτορα Μουσικών Τεχνών από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης (1997). Διεξήγαγε μουσική έρευνα σε Ινδία (1984-85), Κίνα (1987-90) και Ιαπωνία (1990-91 και 2010-11). Είναι έντονα επηρεασμένος από τις μουσικές παραδόσεις του τόπου του με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο Αρχαίο Δράμα και την Αρχαία Ελληνική Μουσική.

Δίδαξε και έδωσε σχετικές διαλέξεις σε συμπόσια, σε πανεπιστήμια και μουσικές σχολές τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό: για τη μουσική της Κύπρου, τη σύγχρονη μουσική (για τους Γιάννη Χρήστου και Γιάννη Ξενάκη) και για τους πολιτισμούς της Ανατολής. Υπηρέτησε και ως καθηγητής στο Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο του Σαλβαντόρ της Βραζιλίας (2000-01) διδάσκοντας σύνθεση και σπουδές στην εθνομουσικολογία.

Αρχίζοντας από την εφηβική του ηλικία, ουσιαστικά αυτοδίδακτος, έχει μέχρι σήμερα συνθέσει έργα για φωνή (με προεξέχοντα τους κύκλους τραγουδιών σε ποίηση Κυπρίων ποιητών που αφορούν στο δράμα της Κύπρου του 1974), έργα για σόλο όργανα, για μικρά και μεγάλα οργανικά σύνολα (μερικά απ’ αυτά για παραδοσιακά κυπριακά, κινέζικα και ιαπωνικά όργανα), καθώς επίσης και μουσική για φιλμ, χορό και θέατρο. Ο κατάλογος έργων του, που γενικά είναι επηρεασμένα από όλες τις μελέτες και εμπειρίες του, περιλαμβάνει πάνω από 55 τίτλους με ορισμένους απ’ αυτούς να περιέχουν αριθμόν ανεξάρτητων κομματιών.

Έχει συνεργαστεί με διάσημους εκτελεστές, όπως οι Ρόχαν ντε Σάραμ, Πιερ-Υβ Αρτώ, Συπριέν Κατσαρής, Σουκεγιάσου Σιήμπα και πολλοί άλλοι σε διάφορες χώρες.

Ο Φαίδρος Καβαλλάρης έχει παρουσιάσει συνολικά τη δουλειά του σε δεκάδες ατομικές συναυλίες, ως επί το πλείστον κάτω από τη δική του διεύθυνση, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό (Αγγλία 1973-1980, Κίνα 1989 και 2011, Ιαπωνία 1991, Ιταλία 1997) με αποκορύφωμα τη σύνθετη παράσταση «ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΥΠΡΟΓΕΝΗΑ – μουσική πράξη σε ποίηση της Σαπφούς» στο αρχαίο Ιερό της Αφροδίτης στην Παλαίπαφο και σε δύο παραστάσεις στο Παρίσι (στη Μεγάλη Αίθουσα της ΟΥΝΕΣΚΟ και στο Πάρκο Σαιντ Κλούντ) τον Σεπτέμβριο του 2008. Τον Απρίλιο του 2021 παρουσιάσε σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Κύπρο το έργο του «ΕΞΩΧΡΟΝΟ ΤΗΣ ΣΑΠΦΟΥΣ ή η <παλίντονος αρμονιά> του Σύμπαντος». Σημειώνεται πως η συναυλία του στην Αίθουσα Συναυλιών του Πεκίνου το 1989 ήταν και η πρώτη από ξένο συνθέτη που έγινε ποτέ στην Κίνα.

Έργα του έχουν παρουσιαστεί και σε άλλες συναυλίες, σε διεθνή φόρουμ και φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής σε Κύπρο, Ελλάδα και άλλες χώρες της Ευρώπης όπως Αγγλία, Γερμανία (Ντάρμσταντ 1984 και 1992), Ουγγαρία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Σουηδία και Ρωσία, στο Μεξικό (Παγκόσμιες Μέρες Μουσικής – 1993 και Φεστιβάλ Μανουέλ Ενρίγκεζ – 1998), στις Ηνωμένες Πολιτείες (συναυλίες Συνθέτες του Κολούμπια – 1994-5-6) και σε χώρες της Ασίας και της Άπω Ανατολής (Κίνα, Ιαπωνία, Θαϋλάνδη, Φιλιππίνες και Κορέα).

Έχει ήδη εκδόσει έργα του σε ψηφιακούς δίσκους: «ΚΥΠΡΙΑΚΑ ΕΡΩΤΙΚΑ – 15 παραδοσιακά τραγούδια της Κύπρου» με τον Κύπριο κιθαρίστα Δημήτρη Ρεγγίνο σε σόλο κιθάρα και τον ίδιο στο τραγούδι (κασεττίνα με 2 CD και τρίγλωσσο βιβλιαράκι στα Ελληνικά, Τούρκικα και Αγγλικά)  και «ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΦΑΙΔΡΟΥ ΚΑΒΑΛΛΑΡΗ τόμοι 1-6, 1989-2003», ζωντανές ηχογραφήσεις συναυλιών σε Κίνα, Ιαπωνία και Κύπρο (στα 7 CD διαρκείας 7 ωρών και 40 λεπτών περιλαμβάνονται 37 έργα). Έργα του υπάρχουν και σε έντυπη μορφή (παρτιτούρες), κύρια σε δικές του εκδόσεις με πιο πρόσφατες τα έργα «ΑΝΑΚΥΚΛΙΑ» για σολίστ και 22 μουσικούς και «ΕΞΩΧΡΟΝΟ ΤΗΣ ΣΑΠΦΟΥΣ ή η <παλίντονος αρμονία> του σύμπαντος» - ένα μουσικο-ποιητικό ταξίδι για τολμηρούς και ριψοκίνδυνους μουσικούς (Λευκωσία, 2019), και το τρίο «ΤΗΣ ΛΑΠΗΘΟΥ – Τρία Τραγούδια» (Λευκωσία, 2021). Έχει επίσης εκδόσει το βιβλίο «ΗΧΟΣ και ΗΘΟΣ – Δημοσιεύσεις, Συνεντεύξεις, Επιστολές» (Λευκωσία 2014).

Σάσκια Λετιέκ

Η Σάσκια Λετιέκ είναι μια εξέχουσα Γαλλίδα βιολίστρια με μεγάλη εμπειρία ως σολίστ και ως εκτελεστής μουσικής δωματίου. Σπούδασε στο Κονσερβατόριο της Γενεύης (με τον J. P. Wallez), στο Ανώτερο Εθνικό Κονσερβατόριο Μουσικής και Χορού του Παρισιού (με τους G. Poulet και C. Ivaldi)  και στο Χόχσιουλε της Κολωνίας (με τον M. Martin). Επιπρόσθετα παρακολούθησε και πολλά σεμινάρια/μάστερκλας με τους Walter Levin, Hatto Beyerle, Miriam Fried and Maurice Hasson.

Είναι νικήτρια του Διεθνούς Διαγωνισμού Ferras-Barbizet, και φιναλίστ στους διεθνείς διαγωνισμούς Enesco στο Βουκουρέστι και Kreisler στη Βιέννη.

Συνεργάζεται με πολλές ορχήστρες εμφανιζόμενη ως σολίστ, όπως Orchestre Consentus Hungaricus της Βουδαπέστης, την ορχήστρα Brixix της Πράγας, τη Συμφωνική Ορχήστρα και την Simon Bolivar του Καράκας, την ορχήστρα PACA των Καννών, την North Orchestra της Πορτογαλίας και την Ορχήστρα Δωματίου της Τουλούζης.

Στη μουσική δωματίου και με διαφορετικό κάθε φορά σύνολο/σχήμα έχει προσκληθεί και συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ μεταξύ των οποίων το Amati Festival στην Ολλανδία, το Amadeus Festival στην Ελβετία, το φεστιβάλ του Ντουμπρόβνικ, το Festival Pablo Casals de Prades, Festival Pro Quartett, Festival de Porto Rico, και Festival des Arcs. Επιπρόσθετα εμφανίστηκε και σε πολλές διάσημες σκηνές όπως Musée d’ Orsay και L’ Hôtel de Invalides στο Παρίσι, Concertgebouw στο Άμστερνταμ, Victoria Hall στη Γενεύη, Tonhalle  στη Ζυρίχη, Rodolphinum  στην Πράγα κ.ά.

Είναι ιδρυτικό μέλος του τρίο Hoboken που δραστηριοποιείται από το 2003. Από το 2016 μαζί με τον πιανίστα Jérôme Granjon λειτουργούν ως ντουέτο – έχουν ήδη ηχογραφήσει πολλά CD και έχουν παίξει σε πολλά φεστιβάλ σε Ευρώπη, Νότια Αμερική και στην Ασία. Παράλληλα συνεργάζεται με τον οργανίστα Jean Baptiste Robin και δίδει ρεσιτάλ στο σόλο βιολί.

Το 2018 η Σάσκια Λετιέκ ιδρύει το κουαρτέτο εγχόρδων Lugha με το οποίο θα παίξει μέχρι το 2023 στο Παρίσι όλα τα κουαρτέτα εγχόρδων του Χάϊντεν και του Μότσαρτ.

Είναι καθηγήτρια στο Conservatoire de Versailles και προσκαλείται να δίδει και θερινά μαθήματα/μάστερκλας στην Les Arcs Academy, Musicalta Academy και Belle Île Academy. Είναι και μέλος της κριτικής επιτροπής στο Ανώτερο Εθνικό Κονσερβατόριο Μουσικής και Χορού του Παρισιού. Από το 2003 είναι συν-διευθύντρια του φεστιβάλ Musique d’ Un Siècle που γίνεται στο Dieulefit και το οποίο προβάλλει περισσότερο τη σύγχρονη μουσική.

Κουαρτέτο Εγχόρδων Φουσιόνια

Το Κουαρτέτο Εγχόρδων Φουσιόνια ιδρύθηκε το 2019 και έχει ως βάση την Κύπρο. Αποτελείται από τους Μάριο Ιωάννου – βιολί, Σάββα Λαγού – βιολί, Σορίν Αλεξάντρου Χορλέα – βιόλα και Ρόμπερτ Γκροντ – βιολοντσέλο.

Όπως υποδηλώνει και το όνομα του έχει σαν κύριο σκοπό να δημιουργήσει σχέσεις και συνδέσεις μεταξύ διαφορετικών μουσικών ειδών και στυλ σε μεικτές και ποικίλες συναυλίες, όπως επίσης ηγογραφήσεις και παραστάσεις όλων των ειδών, περιλαμβανομένων πειραματικών και παιδαγωγικών πρωτοβουλιών που να ελκύουν το κοινό να ακροαστεί και να συμμετάσχει σε μια πλατύτερης έκτασης μουσική εμπειρία, με κυρίαρχο πάντα το κλασσικό ρεπερτόριο.

Το σύνολο έχει ήδη παρουσιαστεί στα πιο αξιόλογα θέατρα και σκηνές της Κύπρου και έχει συμμετάσχει σε σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα περιλαμβανομένου και του Διεθνούς Φεστιβάλ Κύπρια. Έχει επίσης συνεργαστεί και με σημαντικές καλλιτεχνικές προσωπικότητες.

Το Κουαρτέτο Φουσιόνια έχει μάλιστα ήδη εκτελέσει και δικές του μουσικές διασκευές όπως την «Κυπριακή Σουίτα» και τη σουίτα «Ηπειρώτικο», με πολλές άλλες τέτοιες να ακολουθούν.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Terlikkas x Fuzz Bus | Δύο συναυλίες σε Λευκωσία και Λάρνακα

Terlikkas x Fuzz Bus | Δύο συναυλίες σε Λευκωσία και Λάρνακα

Terlikkas x Fuzz Bus | Δύο συναυλίες σε Λευκωσία και Λάρνακα

Οι Massive Attack απέρριψαν το Coachella λόγω περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Οι Massive Attack απέρριψαν το Coachella λόγω περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Οι Massive Attack απέρριψαν το Coachella λόγω περιβαλλοντικών επιπτώσεων

«Κατερίνα Γώγου – Με λένε Οδύσσεια» στο Κτήριον 53

«Κατερίνα Γώγου – Με λένε Οδύσσεια» στο Κτήριον 53

«Κατερίνα Γώγου – Με λένε Οδύσσεια» στο Κτήριον 53

Alternative Brains Rule | «Κατάληψη» της New Division στις 21 Δεκεμβρίου - Τα σχέδια για το 2025

Alternative Brains Rule | «Κατάληψη» της New Division στις 21 Δεκεμβρίου - Τα σχέδια για το 2025

Alternative Brains Rule | «Κατάληψη» της New Division στις 21 Δεκεμβρίου - Τα σχέδια για το 2025