Κρεβάτι από ψευδάργυρο: εμμονές και εθισμοί επί σκηνής

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 23.10.2018

Γράφει η Κατερίνα Μιχάηλου


Έχοντας ως κύρια θεματική τον εθισμό γενικότερα και τον αλκοολισμό ειδικότερα το έργο του διακεκριμένου συγγραφέα Ντέιβιντ Χέαρ ανεβαίνει από τη δεύτερη σκηνή της ΕΘΑΛ, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Αραούζου.

Ένας φτωχός ποιητής και αναμορφωμένος αλκοολικός ο Πωλ Πέπλοου, προσλαμβάνεται από έναν πρώην μαρξιστή και εκατομμυριούχο, τον Βίκτωρ Κουίν, ως κειμενογράφος για την εκκολαπτόμενη επιχείρησή του στο διαδίκτυο. Η νεαρή Δανέζα σύζυγος του Βίκτωρ, Έλσα, έχει επίσης σωθεί από την άβυσσο των ναρκωτικών και του ποτού. Φαίνεται ότι ο Βίκτωρ, παίζει ένα περίεργο, μεφιστοφελικό παιχνίδι, για να απεγκλωβίσει το γάμο του από τα αδιέξοδα στα οποία έχει περιέλθει.


Στη σύγχρονη ζωή οι εμμονές έχουν αντικαταστήσει τις πεποιθήσεις μας

Εμμονικά εθισμένοι

Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης του έργου μιλώντας στον «Π» πρόκειται για ένα έργο που «έρχεται να εξετάσει πώς στη σύγχρονη ζωή οι εμμονές έχουν αντικαταστήσει τις πεποιθήσεις μας. Γινόμαστε εμμονικοί και εθισμένοι σε κάτι. Αυτό είναι κάτι που παρατηρούμε στην καθημερινότητά μας και με το οποίο καταπιάνεται η συγκεκριμένη παράσταση. Μέσα στο έργο συζητείται επίσης ο μαρξισμός και ο καπιταλισμός, αλλά και η αγάπη και οι σχέσεις». Όσον αφορά τη σκηνοθετική προσέγγιση του έργου, αυτή «βασίζεται στις σχέσεις των τριών πρωταγωνιστών- Βαρνάβα Κυριαζής, Βασίλη Χαραλάμπους και Νίκη Δραγούμη-και τον υπέροχο διάλογο του Ντέιβιντ Χέαρ. Ο λόγος του συγγραφέα επικεντρώνεται στη λεπτομέρεια των σύγχρονων σχέσεων και διαλόγων, της σύγχρονης επικοινωνίας, στον τρόπο με τον οποίο ανταλλάζουμε απόψεις, συμφωνούμε ή διαφωνούμε. Όλες αυτές οι ανθρώπινες συμπεριφορές είναι που με ενδιαφέρουν ως σκηνοθέτη».
Οι άνθρωποι αδυνατούμε να έχουμε τον έλεγχο κάποιων καταστάσεων

Στόχος είναι μέσω αυτής της παράστασης «ο κάθε θεατής να μπορέσει να αντιμετωπίσει το πόσο αινιγματική είναι η ζωή του. Νομίζω ότι ο συγγραφέας καταφέρνει κάτι πάρα πολύ δύσκολο και προκλητικό. Να μας (από)δείξει πόσο αινιγματικές είναι οι ζωές μας και οι ανάγκες μας». Ο Ντέιβιντ Χέαρ επικεντρώνεται επίσης «στην υπαρξιακή εξέλιξη, μέσω της οποίας εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκαν τα πράγματα σε αυτή τη διαδρομή των 50 χρόνων πριν, μέχρι και σήμερα. Τον αφορά το τί αλλάζει στην εξέλιξη της ιστορίας και τί όχι. Πώς κάποιες πεποιθήσεις και αξίες για παράδειγμα, έδωσαν τη θέση τους σε εμμονές και εθισμούς. Πώς εξελίσσεται η αγάπη και οι ανθρώπινες ανάγκες και πώς οι άνθρωποι αδυνατούμε να έχουμε τον έλεγχο κάποιων καταστάσεων, την ώρα που νομίζουμε ότι τον έχουμε, ακριβώς γιατί κάποιες δυνάμεις είναι απλώς συμπαντικές και όχι ελεγχόμενες από τον άνθρωπο».

Το έργο θα παρουσιαστεί σε μετάφραση και σκηνοθεσία Ανδρέα Αραούζου, τα σκηνικά/κοστούμια υπογράφει ο Γιώργος Γιάννου, τη μουσική σύνθεση ο Γιώργος Κολιάς και τον σχεδιασμό φωτισμών ο Βασίλης Πετεινάρης.

**Παραστάσεις: από 24/10 Κάθε Τετάρτη & Σάββατο στις 8.30μμ και Κυριακή στις 6.30μμ, στον Τεχνοχώρο της ΕΘΑΛ. Πληροφορίες:  25877827

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ