Φωνές για το σχέδιο ΘΥΜΕΛΗ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ Δημοσιεύθηκε 4.7.2022
Επιστολή στην πρόεδρο και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου ΘΟΚ απέστειλε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Ένα, Αντρέας Χριστοδουλίδης, με αφορμή την ανακοίνωση των χορηγιών Θυμέλη για επαγγελματικές θεατρικές παραγωγές που θα υλοποιηθούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2022. Ήδη το θέατρο έχει προσφύγει στην αρχή ανταγωνισμού για τα χρήματα που δίνονται 

Τον τρόπο με τον οποίο δίνονται οι χορηγίες ΘΥΜΕΛΗ για επαγγελματικές θεατρικές παραγωγές που υλοποιούνται στο δεύτερο εξάμηνο του 2022 αμφισβητεί και το Θέατρο Ένα, αφού με επιστολή του, την οποία κοινοποίησε στα Μέσα Ενημέρωσης ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ανδρέας Χριστοδουλίδης, αναφέροντας πως κατά καιρούς, όπως και στην προκείμενη περίπτωση, χορηγούνται με μεγαλύτερα ποσά παραγωγές των έξι ατόμων, ενώ δόθηκε μικρότερο ποσό στην παραγωγή του Θεάτρου Ένα για το καλοκαίρι, η οποία θα εργοδοτεί συνολικά 16 άτομα.

«Ίδια αντιμετώπιση»

«Μετά λύπης εμού και των συνεργατών μου πληροφορηθήκαμε το ποσό χορηγίας των €30.000 για το ανέβασμα του μιούζικαλ Cabaret, κάτι το οποίο ομολογουμένως δεν μας εξέπληξε, αφού τύχαμε ανάλογης αντιμετώπισης από εσάς τα τελευταία χρόνια. Εδώ και πολύ καιρό δεχόμαστε σιωπηλά τον άδικο και εμπαθή τρόπο που αντιμετωπίζετε το θέατρό μας» σημειώνει ο Αντρέας Χριστοδουλίδης. «Αντιλαμβανόμαστε την πικρία σας για την προσφυγή μας στην αρχή ανταγωνισμού, κάτι το οποίο μας επιβεβαιώνετε με τις πράξεις σας. Εδώ να σημειώσω ότι η προσφυγή μας αυτή έγινε μόνο και μόνο για το καλό όλων των θεάτρων για να προστατευτούν από τις καταστροφικές συνέπειες του σχεδίου ΘΥΜΕΛΗ», προσθέτει. «Κατά καιρούς, όπως και στην προκείμενη περίπτωση, χορηγείτε με μεγαλύτερα ποσά παραγωγές των έξι ατόμων. Στην παραγωγή CABARET, που είναι και η μοναδική μας παραγωγή μας για το Β’ εξάμηνο του 2022, στην οποία λαμβάνουν μέρος 16 καλλιτέχνες (σκηνοθέτης, ενδυματολόγος/ σκηνογράφος, μουσικοί, χορογράφος, ηθοποιοί, χορευτές) μας χορηγείτε με το ποσό των €30.000. Όπως αντιλαμβάνεστε, το ποσό αυτό είναι αποτρεπτικό για το ανέβασμα μιας τόσο μεγάλης παραγωγής και είναι ηλίου φαεινότερον ότι αυτός είναι και ο στόχος σας. Κατόπιν όμως συνάντησης με τους συντελεστές της παράστασης, κοινή απόφασή μας είναι να γίνουν θυσίες και συμβιβασμοί - ποτέ όμως όσον αφορά το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα – για να παραμείνει ζωντανό το θέατρό μας και να μην περάσουν 16 καλλιτέχνες και προσωπικό στην ανεργία».

Άδικη αντιμετώπιση

Στην επιστολή του ο κ. Χριστοδουλίδης κάνει λόγο για άδικη αντιμετώπιση εκ μέρους του ΘΟΚ που είναι και ο υπεύθυνος οργανισμός για να δίνει τις χορηγίες. «Είναι δεδομένο ότι με αυτή την άδικη αντιμετώπιση προς το Θέατρο Ένα δεν πλήττομαι εγώ προσωπικά, αλλά άνθρωποι του χώρου που περιμένουν να βιοποριστούν και εκφραστούν μέσω της τέχνης τους. Το Θέατρο Ένα, το οποίο λειτουργεί εδώ και 35 χρόνια και έχει κάνει τομή στα θεατρικά δρώμενα της Κύπρου και έχει εξελίξει την πορεία του θεάτρου στον τόπο μας, δεν θα έπρεπε να τυγχάνει τέτοιας μεταχείρισης».

Και το Θέατρο Ροή

Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που υπάρχουν φωνές για τις χορηγίες του Β' εξαμήνου του προγράμματος, οι οποίες ανακοινώθηκαν πριν από έναν περίπου μήνα. Πρόσφατα, το Θέατρο Ροή, η εδώ και έναν χρόνο νεοσυσταθείσα θεατρική ομάδα για τους «άστεγους» ηθοποιούς της Λάρνακας που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της Βαλεντίνας Σοφοκλέους, έκανε λόγο για αδιαφορία εκ μέρους της πολιτείας σε μια θεατρική ομάδα η οποία δημιουργήθηκε πρόσφατα, απόρροια της υγειονομικής κρίσης και στήριξε πολλούς ηθοποιούς που είχαν μείνει άνεργοι. «Ο ΘΟΚ, ως οργανισμός που στόχος του είναι η θεατρική ανάπτυξη και παιδεία στο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι του τόπου, θα έπρεπε, πιστεύουμε, να στηρίξει έναν νεοσύστατο θίασο όπως η ΡΟΗ και να του παρέχει τη δυνατότητα της ενδυνάμωσης και ανάπτυξη. Το Θέατρο ΡΟΗ γεννήθηκε μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες, στις συνθήκες των περιορισμών, απόρροια της υγειονομικής κρίσης, και ήταν για πολλούς φάρος μέσα στα σκοτάδια των καιρών. Όπως γνωρίζετε, βοήθησε πολλούς νέους ηθοποιούς, διατήρησε με πείσμα τη θεατρική δραστηριότητα παρά τις αντιξοότητες και με τα έργα του χάραξε μια νέα πορεία πλεύσης, ειδικά στην επαρχία της Λάρνακας όπου εδρεύει. Θα περίμενε κανείς μια διαφορετική αντιμετώπιση της ίδιας της πολιτείας προς τέτοιες θαρραλέες και επίπονες προσπάθειες και όχι μια καθ' όλα αρνητική στάση όπως αυτήν που εισπράξαμε από τις αποφάσεις σας για τις χορηγίες», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το θέατρο. Πάντως, είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως παρά το ότι δύο τουλάχιστον θέατρα ρίχνουν τα βέλη τους προς τον ΘΟΚ για τις χορηγίες, ωστόσο μέχρι στιγμής υπάρχει σιωπή από πλευράς του ημικρατικού οργανισμού.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ