Το κινητό στο αυτοκίνητο

Βάλια Καϊμάκη Δημοσιεύθηκε 4.4.2022

Να ξεκινήσουμε από τα στοιχεία. Έρχονται από την έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου με τίτλο «Πώς η εντατικοποίηση της οδικής αστυνόμευσης μπορεί να συμβάλει σε ασφαλέστερους δρόμους» που δόθηκε στη δημοσιότητα πριν από λίγες ημέρες. Πιθανόν να την έχει πάρει και το μάτι σας.


Από αυτήν μαθαίνουμε ότι η Σλοβενία και το Ισραήλ είναι οι χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό κλήσεων για παράνομη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η καθεμιά από αυτές με περίπου 17 κλήσεις ανά 1.000 κατοίκους το 2020, με τη Λιθουανία να σημειώνει αριθμό ρεκόρ. Αντίθετα, στη Φινλανδία, τη Λετονία, την Ελλάδα, την Πολωνία και τη Σουηδία ο αριθμός των κλήσεων πέφτει στη 1 ανά 1.000 κατοίκους. Και να πιστέψω ότι οι Σουηδοί, οι Φινλανδοί και οι Λετονοί συνετίστηκαν αλλά για τους Έλληνες διατηρώ τις επιφυλάξεις μου. Μήπως όπως λέμε «δεν είχαν βγει συνεργεία για κινητά» κι έκοβαν κλήσεις για άλλα;

Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των κλήσεων για παράνομη χρήση κινητών τηλεφώνων ανά 1.000 κατοίκους, αυξήθηκαν σημαντικά στη Σλοβενία (από 10 σε 17), τη Λιθουανία (από 5 σε 12) και την Ουγγαρία (από 5 σε 11). Αντίθετα οι κλήσεις μειώθηκαν σημαντικά στην Κύπρο, από 28 κλήσεις το 2010 σε 9 το 2020 (αν και πρέπει να σημειωθεί ότι το 2019 ο αριθμός ήταν 16). Πού να την κατατάξουμε την Κύπρο; Με αυτούς που συνετίστηκαν ή με αυτούς που δεν καταγράφηκαν, όπως η Ελλάδα;

Δεν υπάρχει απολύτως καμία αμφιβολία ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι εξίσου προβληματική με την οδήγηση σε κατάσταση μέθης ή με τη μη χρήση της ζώνης ασφαλείας, ανάμεσα σε άλλα. Όλες οι μελέτες το δείχνουν ξανά και ξανά. Και το βλέπουμε και μόνοι μας όταν ξαφνικά το μπροστινό αυτοκίνητο αρχίζει να κάνει οχτάρια. Μάλιστα οι πιο πρόσφατες μελέτες επιμένουν ότι ακόμα και η χρήση hands-free ή ανοιχτής ακρόασης είναι προβληματική γιατί μας αποσπά την προσοχή. Εμείς όμως επιμένουμε και δεν μπορούμε ούτε για τη μικρή διαδρομή που κάνουμε καθημερινά με το αυτοκίνητο να αφήσουμε το κινητό μας στην άκρη.

Ούτε κι εγώ το κάνω, μην νομίζετε. Μόνο στις μεγάλες διαδρομές και τα ταξίδια το απενεργοποιώ γιατί η ακτινοβολία των κινητών εγκλωβίζεται στην καμπίνα του αυτοκινήτου και πολλαπλασιάζεται (φαινόμενο κλωβός Faraday στη φυσική, σύμφωνα με τον οποίο αν εγκλωβίσεις σε ένα μεταλλικό κουτί μια συχνότητα, η ισχύς της πολλαπλασιάζεται λόγω των διαδοχικών ανακλάσεων στα μεταλλικά τοιχώματα). Έτσι το τηλέφωνο νομίζει ότι δεν έχει καλή επικοινωνία με την κεραία και αυξάνει την ισχύ της εκπομπής, έτσι αυξάνει η ακτινοβολία και αυξάνει η ισχύς την οποία απορροφά το σώμα μας. Αυτά τα έμαθα πολύ παλιά και δεν ξέρω αν ισχύουν πια με τις νέες τεχνολογίες αλλά κάλλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε.

Δεν πάω να σας πείσω για κάτι, κάντε ό,τι νομίζετε απλώς αν έχετε παιδιά μαζί σας λυπηθείτε τα. Λυπηθείτε τα και σπίτι να είναι. Κι αν δεν έχετε εσείς λυπηθείτε τα παιδιά των άλλων.

Εγώ θυμήθηκα απλώς ένα ρεπορτάζ που είχα δει στη γαλλική τηλεόραση χρόοοοοοονια πριν, όταν ακόμα μόλις που μαθαίναμε τι είναι το κινητό τηλέφωνο κι έδειχνε έναν κύριο που είχε ένα ατύχημα στην εξοχή αλλά επειδή είχε μαζί το κινητό του, ειδοποίησε και ήρθε το νοσοκομειακό. Και κατέληγε το ρεπορτάζ στο πόσο καλό είναι να έχεις κινητό. Το πρώτο πράγμα που είχα αναρωτηθεί τότε είναι «μα καλά, το κινητό δεν θα προκαλεί περισσότερα ατυχήματα;». Η αφελής μου ερώτηση δυστυχώς επαληθεύτηκε. Και να φανταστείτε ότι τότε δεν υπήρχαν καν σόσιαλ ούτε FOMO (Fear Of Missing Out), δηλαδή μη γίνει κάτι και το χάσουμε. Μη σκάτε, αν είναι κάτι σημαντικό θα το μάθετε έτσι κι αλλιώς.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ