Συνέντευξη στη Χριστίνα Λάμπρου/φωτογραφία : Ελένη Παπαδοπούλου
ΠΟΛΥΣ ΠΕΣΛΙΚΑΣ : Studies for a painting
Δημοσιεύθηκε 08.06.2015 13:30

Με τίτλο "Studies for a painting", η νέα ενότητα έργων που παρουσιάζει ο Πόλυς Πεσλίκας αποτελείται από έργα ζωγραφικά όπου η "μελέτη", η "σπουδή" και η "άσκηση" αποκτούν κεντρική σημασία. "Ο τίτλος αναφέρεται σε έναν μελλοντικό πίνακα, δίνοντας στη σκέψη του ζωγράφου και του θεατή την πιθανότητα της αναπαράστασης ενός ανύπαρκτου έργου", προτείνοντας ένα σχήμα όπου το έργο ολοκληρώνεται μέσα από τις πιθανότητές του. "Η λέξη 'μελέτη' από μόνη της προϋποθέτει ότι αυτό που βλέπουμε δεν είναι ποτέ το τελικό", εξηγεί ο ίδιος ο καλλιτέχνης στη συνέντευξη που ακολουθεί.
Όταν κοιτάζεις έναν πίνακα, η διαδικασία του, το φτιάξιμό του είναι βασισμένα πάνω σε επίπεδα, στρώματα. Και μπορεί το ένα στρώμα να ανατρέψει το άλλο, όπως στην αρχαιολογία. Αυτό γίνεται μια πολύ έντονη δύναμη στην επιφάνεια της ανάγνωσης. Εδώ είναι το ενδιαφέρον... Όπως και η ιστορία, είναι σε επίπεδα οι αναγνώσεις, όχι σε γραμμές. Βλέπεις ένα έργο, μια γραμμή που σβήνει, μια κηλίδα μπογιάς, μια πινελιά φτιαγμένη με το ζωγραφικό πινέλο, μια αφαίρεση. Όλα αυτά είναι μικροδιαδικασίες οι οποίες δε διαφέρουν από τις μικροϊστορίες που έχουμε καθημερινά εμείς οι άνθρωποι για να μπορούμε να αντιληφθούμε το τι κάναμε μέσα στο πλαίσιο μιας μέρας μας. Ακριβώς το ίδιο πράγμα έχει να προσφέρει η ζωγραφική -αυτό που χρειάζεται είναι χρόνος και κατάλληλος χώρος για να τη διαβάσεις και, όταν λέω χώρο, δεν μιλώ για τον χώρο τον εκθεσιακό, αλλά να δώσεις χώρο στα πράγματα να διαβαστούν μέσα στο πλαίσιο που εσύ ο ίδιος ζεις, αυτό είναι το σημαντικό και εδώ είναι που δεν θα αλλάξει ποτέ η ζωγραφική και εδώ είναι η απάντηση στο εάν δεν υπάρχουν παλιά ή νέα έργα, υπάρχουν απλώς έργα.
Μιλώντας για το φως, το υλικό, την αίσθηση του υλικού... Μα, και η καθημερινότητά μας είναι φτιαγμένη από αυτά τα πράγματα. Η καθημερινότητα είναι που δημιούργησε τη ζωγραφική και δεν παύουμε από το μεταφέρουμε αυτήν την καθημερινότητα στο τελάρο. Οπότε όταν στέκομαι μέρες, βδομάδες και μήνες μπροστά από ένα τελάρο, αυτή η σχέση δεν μπορεί να είναι παρά μόνο πολύ προσωπική για να μπορέσει να γίνει μετά κάτι άλλο. Αυτή η στιγμή, δηλαδή, που θα έρθει ο θεατής και θα νιώσει πως αναγνωρίζει τα στοιχεία αυτά. Αυτό το κάμωμα του υλικού, το παίξιμο του υλικού με το φως, ή την αίσθηση του σχεδίου με τη φόρμα, το πού σταματά το χρώμα. Δεν χρειάζεται να έχει κανείς παιδεία στη ζωγραφική για να αντιληφθεί αυτό το πράγμα, το αντιλαμβάνεται όπως αντιλαμβάνεται και την καθημερινότητά του. Και εδώ είναι η δύναμη της τέχνης, ότι όλα μπορούν να συνευρεθούν -από τις επιστήμες, την καθημερινότητα, τη φυσική και οτιδήποτε άλλο- σε κάτι πολύ απλό: σε ένα αντικείμενο, σε ένα έργο, μια κατάσταση, μια φωτογραφία. Είναι η δύναμη της τέχνης και πιστεύω ότι μπορεί, αν όχι να επηρεάσει κάποια πράγματα, να τα ακουμπήσει με κάποιο τρόπο.
Τελευταία νέα
«No more passport control»: Η περφόρμανς της Çağla Meknuze στο κέντρο της κατεχόμενης Λευκωσίας (βίντεο)
08.11.2025 16:47
4η Μπιενάλε Λάρνακας | To παράλληλο πρόγραμμα εκδηλώσεων για τις επόμενες εβδομάδες σε Λάρνακα και Αθηένου
08.11.2025 10:02
«Crossing Horizons»| Ομαδική έκθεση συνεργασία γκαλερί ΣΚΟΥΦΑ και Kivotos Luxury Lifestyle Concept House
07.11.2025 12:05