Ένα έργο τέχνης ως φόντο για Reels

ΒΑΛΙΑ ΚΑΪΜΑΚΗ Δημοσιεύθηκε 18.7.2022
Το «Reels SuperStudio» λειτούργησε ως δυναμικό φόντο στο οποίο οι επισκέπτες μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα Instagram Reel σε περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας

Ο Φελίπε Παντόνε είναι Αργεντινοϊσπανός καλλιτέχνης που ξεκίνησε να κάνει γκράφιτι σε ηλικία μόλις 12 ετών. Αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών στη Βαλένθια, όπου ακόμα έχει το στούντιό του. Ο Παντόνε στα έργα του ασχολείται με τον δυναμισμό, τον μετασχηματισμό, την ψηφιακή επανάσταση και με θέματα που σχετίζονται με τη σύγχρονη εποχή. Πειραματίζεται μεταξύ ενός αναλογικού παρελθόντος και ενός ψηφιοποιημένου μέλλοντος.

Για τον Παντόνε η τέχνη του είναι ένας διαλογισμός πάνω στους τρόπους με τους οποίους καταναλώνουμε οπτικές πληροφορίες. Εργάζεται στον υπολογιστή και στη συνέχεια μεταφράζει τις δημιουργίες του σε τοιχογραφίες, πίνακες και γλυπτά. «Μεγάλωσα ως ζωγράφος, εκπαιδεύτηκα ως ζωγράφος και τώρα ο μεγαλύτερος στόχος μου είναι να απαλλαγώ από την ακαδημαϊκή μου εκπαίδευση και να μπορώ να κάνω τέχνη ελεύθερα, με τα εργαλεία που λειτουργούν καλύτερα», είναι το μότο του. Είτε πρόκειται για εκθέσεις σε γκαλερί σε όλο τον κόσμο, είτε για τη μετατροπή μιας Chevrolet Corvette του 1994 σε κάτι φουτουριστικό, είτε για τη ζωγραφική της μεγαλύτερης τοιχογραφίας στην Πορτογαλία, οι ποικίλες εφαρμογές του 36χρονου δημιουργού προκύπτουν από τη διασταύρωση της τεχνολογίας με την τέχνη.

Επέμεινα λίγο περισσότερο στον καλλιτέχνη για να καταλάβουμε καλύτερα το τελευταίο του έργο, παραγγελία του Instagram για το φετινό Cannes Lions International Festival of Creativity, που διοργανώθηκε από τις 20 ώς τις 24 Ιουνίου 2022. Παρεμπιπτόντως, σας συστήνω θερμά να μπείτε στον ιστότοπό του και θα εκπλαγείτε από εκείνα που θα δείτε ως συμμετοχές στους διαγωνισμούς ανά κατηγορία, ιδιαίτερα σ' εκείνη του digital craft. Δεν θα μπορέσετε να μπείτε σε λεπτομέρειες γιατί χρειάζεται συνδρομή, θα πάρετε όμως μια ιδέα για το πώς θα μοιάζει το μέλλον.

Το πρώτο φεστιβάλ έλαβε χώρα στη Βενετία με 187 ταινίες από 14 χώρες που διαγωνίστηκαν. Το λιοντάρι της Piazza San Marco στη Βενετία αποτέλεσε την έμπνευση για το βραβείο του λιονταριού. Το δεύτερο φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο Μόντε Κάρλο και στη συνέχεια στις Κάννες το 1956. Από τότε, το φεστιβάλ πραγματοποιείται εναλλάξ σε Βενετία και Κάννες.

Για το φεστιβάλ Lions λοιπόν, ο Παντόνε δημιούργησε ένα περίπτερο, το «Reels SuperStudio» που λειτούργησε ως δυναμικό φόντο στο οποίο οι επισκέπτες μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα Instagram Reel σε περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας. Η εμπειρία εξερευνούσε αντιτιθέμενες ιδέες όπως γεωμετρία και ρευστότητα, χάος και τάξη, τέχνη και τεχνολογία. Στον πυρήνα του περιπτέρου δέσποζε η, σε περιορισμένα κομμάτια, πολυθρόνα που σχεδίασε ο ντιζάινερ σε συνεργασία με την ιταλική επιπλοποιία Poltrona Frau για τα 110α γενέθλιά της. Για τον καλλιτέχνη ο χώρος ήταν μια «εμπειρία που φέρνει στην επιφάνεια τον δημιουργό που όλοι κρύβουμε μέσα μας». Κατά τα εγκαίνεια του έργου, ο Φελίπε Παντόνε σχολίασε: «Ήταν συναρπαστική η συνεργασία με τη Meta για το Instagram Reels SuperStudio. Καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια εμπειρία που θολώνει τα όρια της φυσικής και της ψηφιακής πραγματικότητας για κάθε επισκέπτη».

Το Instagram υποστηρίζει ότι το Reels είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή του, καθώς μονοπωλεί το 20% του χρόνου που περνούν οι χρήστες στην εφαρμογή. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν δυναμικά παρόντα στις Κάννες. Κεντρικός χορηγός του φεστιβάλ που έκανε ξανά την εμφάνισή του μετά από δύο χρόνια απουσίας λόγω της πανδημίας ήταν το TikTok. Όμως όλοι είχαν μια χορηγία, ένα περίπτερο, όλα τα social media ήθελαν να είναι παρόντα σ’ αυτό το μεγάλο φεστιβάλ που έχει πλέον έντονο άρωμα τεχνολογίας. Φέτος οι κύριοι άξονες δημιουργίας ήταν η βιωσιμότητα, η ποικιλομορφία, η ισότητα και η ενσωμάτωση, τα δεδομένα και η τεχνολογία, η δημιουργικότητα και η αποτελεσματικότητα των brands, το ταλέντο και ο επιχειρηματικός μετασχηματισμός. Το σκέλος της τεχνολογίας είχε μάλιστα άμεση σχέση με το metaverse. Σε έρευνα του φεστιβάλ, το 67% των brands και το 55% των δημιουργών δήλωσαν ότι το 2022 η κατανόηση του metaverse θα είναι πολύ σημαντική. Το metaverse δεν θεωρείται πλέον η αντικατάσταση των φυσικών γεγονότων της πραγματικής ζωής, αλλά η ενίσχυση του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να κάνουμε τις διαδικτυακές εμπειρίες πιο ουσιαστικές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Δανία: Ανακαλύφθηκε μικροσκοπικό πορτρέτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Δανία: Ανακαλύφθηκε μικροσκοπικό πορτρέτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Δανία: Ανακαλύφθηκε μικροσκοπικό πορτρέτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Απεβίωσε ο λογοτέχνης και πολιτικός Πέτρος Στυλιανού - To έργο του

Απεβίωσε ο λογοτέχνης και πολιτικός Πέτρος Στυλιανού - To έργο του

Απεβίωσε ο λογοτέχνης και πολιτικός Πέτρος Στυλιανού - To έργο του

Η Αίγυπτος ανακτά το κλεμμένο άγαλμα του βασιλιά Ραμσή Β

Η Αίγυπτος ανακτά το κλεμμένο άγαλμα του βασιλιά Ραμσή Β' ηλικίας 3.400 ετών

Η Αίγυπτος ανακτά το κλεμμένο άγαλμα του βασιλιά Ραμσή Β' ηλικίας 3.400 ετών