Το "Unbelievable" είναι αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος του

Μιχάλης Σταύρου Δημοσιεύθηκε 23.9.2019

"Δεν μπορούσα να δώσω ξανά κατάθεση. Θα με ρωτούσαν τα ίδια πράγματα και δεν ήθελα να δω ξανά αυτό το ύφος". Τα λόγια της Μαρί που έπεσε θύμα βιασμού συγκλονίζουν από το πρώτο κιόλας επεισόδιο της σειράς "Unbelievable" που θα βρείτε στο Netflix. Στη σειρά, βλέπουμε τη νεαρή να κατηγορείται ότι είπε ψέματα για έναν βιασμό, ενώ παράλληλα δύο γυναίκες ντετέκτιβ ερευνούν μια σειρά ανατριχιαστικά παρόμοιων επιθέσεων.


Στην εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα σειρά βλέπουμε τον τρόπο με τον οποίο ένα σύστημα μπορεί να σε κάνει σκατά (δεν μπορούν πολλές φορές οι λέξεις να περιγράψουν τα συναισθήματά σου βλέποντας κάποια πράγματα να συμβαίνουν, όπως σε αυτή την παραγωγή). Έχουμε ένα θύμα βιασμού. Πρώτα θα διηγηθεί όσα έζησε σε έναν αστυνομικό. Ύστερα θα έρθει ένας ντετέκτιβ, μετά πρέπει να καταγράψει όσα έζησε σε μια κόλλα χαρτί, γιατί πρέπει να τα έχουν με τον δικό τους τρόπο. Ξανά και ξανά. Να ζήσει τον ίδιο εφιάλτη που έζησε και θέλει να ξεχάσει, με το ίδιο το σύστημα να προσπαθεί να της σπείρει την αμφιβολία. Και να μπαίνει στη διαδικασία να αμφισβητεί τον ίδιο της τον εαυτό.

Ακόμη και αν στο τέλος δικαιώνεται (δεν έχει καμία σημασία αν ναι ή όχι, για λόγους spoiler), εκείνο το στίγμα της αμφισβήτησης σε εκείνη την περίοδο, που όλο το οικογενειακό και φιλικό της περιβάλλον πίστεψε το σύστημα παρά την ίδια, θα μείνει για πάντα χαραγμένο μέσα της. Γιατί αυτή η αμφισβήτηση καταντάει στο τέλος να γίνεται ένας δεύτερος βιασμός, μια βία συστημική που καθιστά τη γυναίκα ύποπτη επειδή εκμεταλλεύτηκε το σύστημα για να μπορέσει να ζήσει τη ζωή της. Αυτό από μόνο του μοιάζει τουλάχιστον σοκαριστικό για τα θύματα βιασμού.

Μέσα από την απεικόνιση όλης της διαδικασίας, από την αστυνομική έρευνα μέχρι τις ιατρικές και άλλες εξετάσεις, το "Unbelievable" δείχνει πως δεν του χρειάζεται μαεστρική σκηνοθεσία. Και δεν την έχει. Η ίδια η ιστορία είναι από μόνη της τόσο δυνατή, ώστε να μπορεί να σταθεί η σειρά ως ψευτοντοκιμαντέρ για τη βία κατά των γυναικών, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τα θύματα τα όργανα της τάξης. Και δεν χρειάζεται (παρά το γεγονός πως τις έχει) τις αβανταδόρικες ερμηνείες. Τα κοντινά πλάνα στα πρόσωπα που καταγράφουν τις αντιδράσεις αρκούν για να αντιληφθεί κανείς την αδικία και τον πόνο των θυμάτων. Στην πορεία, η σειρά βάζει σε δεύτερο επίπεδο και μία άλλη ιστορία, ωστόσο η βασική μαρτυρία της Μαρί είναι αυτή που θα καταφέρει να σας συγκλονίσει και να σας ωθήσει να δείτε σε binge watching τη σειρά.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ